Ga naar inhoud

Draadloos printen op school (laptop dochter)


HenrietteD

Aanbevolen berichten

Beste mensen

Een vraag waar ik zelf niet uit kom: onze dochter gebruikt ivm een handicap een laptop op school. Het is nodig dat ze daar haar werk ook kan printen. Aansluiting op netwerk school kan niet ivm virusgevaar. Ik heb daar nu een printer neergezet maar ze moet steeds met laptop naar printer lopen, kabel aansluiten en printen. Dat werkt dus niet echt. Ik wil haar nu draadloos laten printen maar hoe moet ik dat doen? Ik begrijp dat je een draadloze printer alleen kunt gebruiken als je een router hebt. Moet ik die nu dan 1 kopen en op school aansluiten met een kabel naar de printer? Kan ze dan draadloos printen of nog niet? Haar laptop heeft wifi en bluetooth. Of is een printer kopen met bluetooth een betere oplossing?

De printer die ze nu gebruikt is een oudje (hp deskjet) maar werkt op zich nog goed.

Wie heeft een handige en voordelige oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste oplossing denk ik voor u is dit:

Je koopt een draadloos router.

De router heeft dan wel geen draadloos internet maar dat is niet erg want de netwerk zal wel werken.

De printer met netwerkkabel aansluiten op de router.

Vanuit de laptop kan je dan draadloos afdrukken.

Zoiets kan alleen maar als de printer de mogelijkheid heeft om netwerkkabel aan te sluiten.

Ik heb zo juist eens op een ander manier getest en dat lukte.

Je kan ook via de stopcontact doen met powerline (Klik)

Dus vanaf laptop netwerkabel naar eerste powerline dat in stopcontact zit.

Dan printer netwerkkabel naar tweede powerline dat in de stopcontact zit.

Het mag gerust een stekkerdoos zijn.

De test is gedaan met Windows 7 en ik weet niet maar het zal ook werken op Vista.

Ik zal dan in dat geval uitleggen hoe je op een vrij simpel manier kan doen.

Standaard methode zal niet werken.

.post-6829-1417704725,5739_thumb.jpg

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere mogelijkheid zou het printen via een in de printer in te pluggen USB dongle kunnen zijn.

http://www.shopping.hp.com/can/printer/inkjet/wireless/1/accessories

HP netwerkkaart: bt500 Bluetooth USB 2.0 draadloze adapter Q6273A#ABE - Centralpoint.nl

De ondersteunde besturingssystemen zijn

Microsoft Windows 2000 (Service pack 4)

Microsoft Windows XP Home (Service pack 1 en 2)

Microsoft Windows XP Professional (Service pack 1 en 2)

Microsoft Windows XP Tablet Edition

Microsoft Windows XP Media Center editie 2004

Microsoft Windows 64bit (64bit-driver voor 64bit X86 chips)

Microsoft Windows Vista

Compatibele HP printers

  • HP Deskjet 460 printer
  • HP Photosmart 300, 335, 375, 385, 400, 428, 475, 7800, 7850, 8000, 8050, 8100, 8150, 8200, 8250, 8700, 8750, A510, A618, A700, D5069, D5160, D6100, D7100 en D7360 serie printers
  • HP Photosmart 2570, 2575, 2600*, 2610*, 2700*, 2710*, 3110, 3200, 3210, 3300, 3310, C6100 en C7100 serie all-in-ones
  • HP Officejet 7200*, 7310*, 6310, en 7410* serie all-in-ones

Dus dien je even na te kijken welk OS er gebruikt wordt en welke printer jullie gebruiken.

De USB dongle heeft een bereikt van ongeveer 10 meter, weet niet of dit voldoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen

Een vraag waar ik zelf niet uit kom: onze dochter gebruikt ivm een handicap een laptop op school. Het is nodig dat ze daar haar werk ook kan printen. Aansluiting op netwerk school kan niet ivm virusgevaar. Ik heb daar nu een printer neergezet maar ze moet steeds met laptop naar printer lopen, kabel aansluiten en printen. Dat werkt dus niet echt. Ik wil haar nu draadloos laten printen maar hoe moet ik dat doen? Ik begrijp dat je een draadloze printer alleen kunt gebruiken als je een router hebt. Moet ik die nu dan 1 kopen en op school aansluiten met een kabel naar de printer? Kan ze dan draadloos printen of nog niet? Haar laptop heeft wifi en bluetooth. Of is een printer kopen met bluetooth een betere oplossing?

De printer die ze nu gebruikt is een oudje (hp deskjet) maar werkt op zich nog goed.

Wie heeft een handige en voordelige oplossing?

U heeft niet noodzakelijk een router nodig om draadloos (via WiFi) te printen. U heeft alleen een router nodig indien u de printer wil delen over verschillende PC's in een netwerk.

Voor zover ik kan opmaken is dit niet nodig in dit geval. U zou dus kunnen kiezen voor een printer die WiFi ondersteund en dan een rechtstreekse verbinding met de laptop van uw dochter maken (wordt ook wel ADHOC verbinding genoemd).

De prijs van een dergelijke printer is hetzelfde of minder dan een externe router of adapter en hij is makkelijker in te stellen.

U vindt een voorbeeld van zo een toestel hier maar er zijn er uiteraard nog op de markt.

Een bijkomend voordeel is dat ook de eventuele andere functies van de printer worden ondersteund (scannen, kopieren), wat via een router of adapter niet het geval is gewoonlijk.

Bluetooth is een alternatief maar ik zou voorzichtig zijn gezien de soms beperkte reikwijdte van deze verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen

Bedankt voor deze supersnelle en uitgebreide tips. Ik ga er mee aan de slag!

Beste mensen

Een vraag waar ik zelf niet uit kom: onze dochter gebruikt ivm een handicap een laptop op school. Het is nodig dat ze daar haar werk ook kan printen. Aansluiting op netwerk school kan niet ivm virusgevaar. Ik heb daar nu een printer neergezet maar ze moet steeds met laptop naar printer lopen, kabel aansluiten en printen. Dat werkt dus niet echt. Ik wil haar nu draadloos laten printen maar hoe moet ik dat doen? Ik begrijp dat je een draadloze printer alleen kunt gebruiken als je een router hebt. Moet ik die nu dan 1 kopen en op school aansluiten met een kabel naar de printer? Kan ze dan draadloos printen of nog niet? Haar laptop heeft wifi en bluetooth. Of is een printer kopen met bluetooth een betere oplossing?

De printer die ze nu gebruikt is een oudje (hp deskjet) maar werkt op zich nog goed.

Wie heeft een handige en voordelige oplossing?

---------- Post toegevoegd om 14:07 ---------- Vorige post was om 14:07 ----------

Heel erg bedankt! Ik ga het proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.