Ga naar inhoud

Router


Aanbevolen berichten

Hey,

We zouden mss een nieuw abonnement gaan nemen, en dan zouden we eventueel ook een nieuwe router. Maar kan dat eender welke router zijn?

Het moet wireless zijn...

Deze heb ik nu

Linksys WAG200G

Draadloze router voor ADSL-aansluitingen

Het is verbonden met de telefoonlijn via een ADSL aansluiting dus ^^

En dan geeft het draadloos internet aan de pc's

Zou deze dan gaan?

Azerty

Of in welke categorie zou ik dan wel moeten kiezen?

post-23764-1417704725,9139_thumb.jpg

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
We zouden mss een nieuw abonnement gaan nemen, en dan zouden we eventueel ook een nieuwe router. Maar kan dat eender welke router zijn?

Het moet wireless zijn...

Deze heb ik nu

Linksys WAG200G

Als je nieuwe abonnement nog steeds ADSL is, hoef je geen nieuwe router te kopen.

De WAG200G is geschikt voor ADSL2+ en kan dus een snelheid van 24 Mbit/s aan wat ook het maximum is voor ADSL.

Voor hogere snelheden gebruikt men vdsl.

Als je telenet neemt, krijg je een aangepaste draadloze modem/router ter beschikking en hoef je ook niet persé een nieuwe router te kopen.

Als je een snel abonnement neemt bij Belgacom, krijg je waarschijnlijk VDSL en ook dan krijg je van Belgacom een aangepaste draadloze modem/router ter beschikking zodat je ook geen nieuwe router hoeft te kopen.

kan je er nog een paar sturen? maar dan een beetje goedkoper maar wel even goede kwaliteit, want de mijne begint nu echt raar tedoen:

uit te vallen

traaaaaaaag

en nog veeeeeel meer :P

bedankt!

Kan je iets preciezer zijn over de "rariteiten" van je modem/router?

Traag en uitval kan ook te maken hebben met de kwaliteit van de lijn en het signaal.

Log via de browser in op de linksys en ga dan naar STATUS en open het tabblad DSL connection.

Kopier het bovenste gedeelte (DSL connection) en plak het in een volgend bericht.

Aan de hand van deze waarden kunnen we dan uitmaken hoe het gesteld is met je lijn en het signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwaliteit signaal? Het staat een meter achter mij ;) --> dus volle kwaliteit

Soms wordt het lichtje van de router (internet) rood, en dan heb je geen internet, maar dit duurt een minuutje. Maar soms is er ook gewoon geen lichtje en dan moet ik hem terug opnieuw opstarten...

Ik ben mijn ouders nu aan het overhalen om een nieuw abonnement te pakken bij belgacom (ze willen niet veranderen naar telenet door een paar zaken...)

Dit abonnement ben ik nu aan het promoten bij men ouders:Internet favourite

Aangezien men internet momenteel ADSL starter GO (die verkopen ze niet meer, ze zeiden me hier dat dat een max downloadsnelheid heeft van 5 a 6mb/s) Dan nog min de snelheid die je verliest door de afstand tussen hier en de centrale (2.5km ongeveer) En als je weet dat we hier met 3 pc's op zitten :o

Ik plak direct dat dsl connection.

post-23764-1417704741,6515_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo starsfighter

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.