Ga naar inhoud

Automatisch kopiëren van gegevens naar een ander blad, op basis van 1 criterium


Technophobia

Aanbevolen berichten

Hey Beerke,

Bedankt voor voor de snelle oplossing en de tijd die je hierin hebt gestoken! Vooral bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik zou het zelf niet voor mekaar gekregen hebben :). Het werkt zoals het moet nu! En inderdaad, die paginaverversing is er nu ook uit. Geeft meteen een hele andere indruk.

Ik heb een vrij basis kennis van VBA en probeer nu de code zo wat te ontcijferen met behulp van de 2 hints die je mij gaf. Zodoende begrijp ik die code en kan ik ze zelf nog aanpassen indien nodig.

Het enige wat ik nog opmerk, maar is een detail... Is dat de kleuren van JA en NEE verdwijnen in de tabbladen die gecreeërd worden? Is dit bij jou ook het geval?

Ook wanneer ik een rij verwijder, gaat de waarde niet uit het desbetreffende tabblad. Zelfs niet wanneer er opnieuw gesorteerd wordt.

Nog eens bedankt ;)

aangepast door Technophobia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Technophobia,

bij mij worden de kleuren (voorwaardelijke opmaak) van tabblad "Database incidenten" altijd overgenomen en weergegeven in de nieuw aangemaakte tabbladen. De kleur is wel passief, dat wil zeggen dat de cel gekleurd wordt, dat er dus GEEN voorwaardelijke opmaak wordt toegepast op de cellen in de aangemaakte tabbladen.

Ook wanneer ik een rij verwijder, gaat de waarde niet uit het desbetreffende tabblad. Zelfs niet wanneer er opnieuw gesorteerd wordt.

Het is niet de bedoeling van deze macro geweest om data in het tabblad "Database incidenten" te verwijderen.

Zulke database heeft (volgens mij) enkel zin als je alle incidenten er in laat staan.

Als je dat anders ziet, dan moet je de bedoelingen kenbaar maken.

Toch is het zo dat als je een rij verwijderd uit het tabblad "database incidenten", deze incidenten ook verwijderd worden uit het tabblad van die persoon. Je moet natuurlijk de macro opnieuw laten lopen. De laatste data wordt niet verwijderd, omdat je met de verwijdering van het laatste incident dat door die persoon werdt behandeld, je ook de "naam" verwijderd uit "Database incidenten". Zonder naam kan de macro ook geen bewerking uitvoeren op dat werkblad. De macro leest de namen uit de kolom "D" en sorteert deze (zonder dubbels).

Wat ook blijft bestaan is het aangemaakt tabblad van een persoon.

Alles is aan te passen en te automatiseren, maar dan mag je even juist aangeven wat mag en wat moet :-)

Groeten,

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Technophobia,

nadat de meeste problemen waren opgelost, heb ik in die laatste versie nog snel Gegevensvalidatie toegevoegd aan kolom E.

Zo moet je niet telkens JA of NEEN typen. Ik had dan maar, in de rapte:thumpdown: ook "Voorwaardelijke opmaak" toegepast op de cellen in kolom E (Blanco voor "leeg", groen voor JA en Rood Voor NEEN) en dat werkt. Maar... die voorwaardelijke opmaak wordt door de code niet overgedragen aan de aangemaakte werkbladen, in tegenstelling tot een zelf toegewezen kleur in het werkblad Database-incidenten.

Je kan proberen om voorwaardelijke opmaak te genereren in de VBA-code.

In bijlage een voorbeeld met Gegevensvalidatie, maar zonder Voorwaardelijke opmaak.

Groeten,

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Technophobia.7.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Beerke!

Wederom bedankt voor de uitgebreide uitleg! Vreemd dat hij in versie 4 bij jou wel nog de kleuren weergaf en bij mij niet. In de nieuwe versie (7) is dat 'esthetisch' probleem van de baan.

Het is niet de bedoeling van deze macro geweest om data in het tabblad "Database incidenten" te verwijderen.

Zulke database heeft (volgens mij) enkel zin als je alle incidenten er in laat staan.

Als je dat anders ziet, dan moet je de bedoelingen kenbaar maken.

Dat klopt inderdaad! Maar ik zag in versie 4 dat deze functie aanwezig zou zijn en heb deze getest. Het was oorspronkelijk ook nooit de bedoeling dat deze functie aanwezig was, maar ben er wel blij mee. Vandaar dus die opmerking. In versie 7 werkt het nu prima!

Maar... die voorwaardelijke opmaak wordt door de code niet overgedragen aan de aangemaakte werkbladen, in tegenstelling tot een zelf toegewezen kleur in het werkblad Database-incidenten.

Dat merk ik inderdaad, maar is geen probleem. Het belangrijkste is geautomatiseerd, waarvoor veel dank! In het weekend ga ik dan proberen de code te ontcijferen en implementeren in een andere file. Ik laat nog iets weten!

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Technophobia,

blij dat je er iets aan hebt.

Fijn te lezen dat je probleem opgelost is.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen… top.gif

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er een mogelijkheid op dit forum om een bijlage te verwijderen en te vervangen door een ander bestand?

Ik zie deze vraag royaal laat, maar mogelijk heb je er wat aan in de toekomst... ;-)

Je kan de bijlages (in je eigen berichten) als volgt verwijderen : wanneer je op Bericht bewerken geklikt hebt klik je rechts beneden aan je berichtvenster op Meer opties.

Kies dan Beheer bijlagen, daar kan je de eerder geplaatste bijlage verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn hier "lelijk" off-topic aan het gaan... xD

Misschien de andere medewerkers ook even op de hoogte stellen van deze mogelijkheid

U vraagt, wij draaien...ik heb hier bij de forumhandleidingen een topicje gepost, zo kan iedereen het makkelijk terugvinden.

Heb je ook geen oplossing voor het onderschrift, hoef je niet telkens..........

Deze gaat terug naar het verre PCH-verleden : in den beginne waren er blijkbaar handtekeningen / onderschriften voor alle leden mogelijk...helaas werd daar misbruik van gemaakt en hebben de beheerders dit afgeschaft voor de niet-teamleden.

Zo weten jullie dat ook meteen... ;-)

Mochten jullie nog verdere bedenkingen of vragen hebben : shoot !...maar, liefst hier bij de forumfeedback...kwestie van Technophobia's topic overzichtelijk te houden...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.