Ga naar inhoud

2 externe harde schijven ziet mn laptop niet tegelijkertijd.


winnetoe

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb meerdere externe harde schijven (van WD, je weet wel die mooie passporten van 1 TB in verschillende kleuren) via usb 2.0 aangesloten op mijn laptop. Steeds herkent hij er maar een van de 2. Ik wil ze allebei zien, zodat ik een groot gedeelte op een andere kan overzetten. Ik heb het zelf geprobeerd: Via systeembeheer, stationsletter wijzigen van F naar H. Het probleem blijft hetzelfde: Volgens mij ziet hij die andere schijf, waar ik dus niet bij de mappen kan, dus ook als H?

Ik zie hem wel bij apparaatbeheer staan als niet-actief.

Volgens mij is dit een eenvoudig probleem. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Winnetoe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook altijd een screen ( schermafbeelding) van je schijfbeheer maken en die screen plaatsen in een volgend bericht.

Zo krijgen we een beter beeld van het mogelijke probleem.

Schijfbeheer bereik je via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

Hoe je een screen maakt met het knipprogramma lees je hier.

Hoe je de afbeelding in een volgend bericht kan plaatsen lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik probeer een printscreen als bijlage mee te sturen, maar ik krijg een melding dat ik geen rechten heb....

Een vraagje, telt een gemounte schijf ook mee?

Ik heb gewoon een Acer laptop met 1 c-schijf en een DVD-drive... Dus zonder gemounte dingen kom ik op 2 stuks... dan zou ik de 2 externe schijven gewoon kunnen aansluiten toch?

Winnetoe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een laptop kan 2 usb-poorten als 1 usb-hub zijn en dan is het misschien een probleem om beiden externe harddisk aan te sluiten. Als je meer dan 2 usb poorten hebt probeer dan een ander poort.

Lukt het dan niet dan zou misschien kunnen helpen om een usb-hub te kopen dat eigen stroomkabel heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.