Ga naar inhoud

Draadloos internet


embroiderit

Aanbevolen berichten

Dat met 'config' lukt helemaal niet. Ik krijg steeds hetzelfde resultaat. Het vreemde is dat ik daarnet weer helemaal zonder internet zat. Als ik nu met de cursor op de twee kleine schermpjes onderaan kom, dan zie ik drie verschillende netwerken. Geen idee waar die vandaan komen en ik heb ook geen idee hoe ik die moet wegkrijgen. Twee ervan hebben lokaal en internet en dan is er nog een ander (met de naam van mijn modem) Sagem die enkel lokaal is. En dus nog steeds geen draadloze verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zie ik drie verschillende netwerken. Geen idee waar die vandaan komen <...> Twee ervan hebben lokaal en internet en dan is er nog een ander (met de naam van mijn modem) Sagem die enkel lokaal is. En dus nog steeds geen draadloze verbinding.

Bedoel je dat er twee netwerken zijn met dezelfde naam als jouw oorspronkelijk netwerk?

Kan je de ipconfig proberen op de computer van je dochter? Verbindt deze desnoods met een kabel naar je router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen ik heb twee netwerken met een verschillende naam. Nl wifi_2800 en Onbekend netwerk (Sagem-6649). Ik kan de pc van mijn dochter voorlopig niet gebruiken. Dat zal een probleem zijn, voor wanneer dit hier met de laptop is opgelost. Het wifi_2800 heeft lokaal en internet en het onbekende alleen lokale toegang.

Mijn provider Scarlet is gewoon vreselijk.... niet te bereiken... gewoon frustrerend :(

Wat moet die ipconfig eigenlijk vertellen? welke informatie bevat die?

aangepast door embroiderit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mij toch nog enkele zaken niet geheel duidelijk. Je gebruikt een router en een modem? Uit de afbeeldingen uit je bericht 15 kan ik zien dat je router jouw wifi signaal uitzendt onder de naam wifi_2800 bijgevolg zal dat dus tevens het enige netwerk zijn waar je draadloos op kan surfen. Een router kan slechts 1 wireless SSID (netwerk) uitzenden. Uit je bericht 23 maak ik dan op dat je hier geen problemen ondervindt?

Het Onbekend netwerk (Sagem-6649) is ook zichtbaar op jouw laptop, omdat dit een modem betreft lijkt het me normaal dat je hier niet draadloos mee kan surfen. Enkel via de kabel is dat mogelijk. Echter vind ik het raar dat je 2 verschillende netwerken te zien krijgt... heb je in je configuratie misschien 2 toestellen staan? Ofwel vat ik ergens iets totaal verkeerd op?

Mijn router is de box van Scarlet merk Sagem Modem VDSL2

Kan je op volgende afbeeldingen zeggen welke jouw router betreft?

post-30057-1417704738,9375_thumb.jpg

De Ipconfig geeft ons meer informatie over welke gegevens jouw netwerkkaart ontvangt van de router, zo kunnen we snel(ler) opmerken waar het probleem zich precies voordoet (DNS/DHCP/...)

post-30057-1417704738,9118_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Blij te vernemen dat je probleem is opgelost ! En graag gedaan uiteraard ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.