Ga naar inhoud

Draadloos internet


embroiderit

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de pc van mijn dochter en ook de router van ons internet verplaatst. Nu heb ik op mijn laptop enkel nog 'wire' internet maar noch op de laptop, noch op de pc van mijn dochter wireless internet.

Ze zien de router nog wel, maar enkel 'beperkt' dus geen draadloos.... Wat gaat er fout?

Ik hoor het graag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi embroiderit,

Kan je onderstaande procedures uitvoeren,

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

_________________________________________________________________________

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Vermeld tevens in je volgende post wat meer informatie over je router (merk, model,...)

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voeg aan je volgende post ook nog even je ipconfig toe.

Als je dochter haar computer al helemaal niks meer ontvangt denk ik daar eerder aan een signaal probleem.

Verschijnt het netwerk wel als je haar computer op een andere locatie zet?

Hoe sterk is het signaal op jouw computer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met IP configuratie?

Het signaal is top op mijn laptop, maar ja ik surf nu wel via de kabel. Maar het netwerk waar ik normaalgezien op zou moeten aangesloten zijn, staat als 'onbekend' netwerk. Als ik 'mouseover' de twee internetschermpjes, zie ik twee netwerken. Wat ik zelfs ook niet kan is draadloos naar mijn eigen modem surfen.

aangepast door embroiderit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met IP configuratie?

Herneem de tweede procedure van bericht 6 even door. Daar vind je alle instructies terug.

Wat ik zelfs ook niet kan is draadloos naar mijn eigen modem surfen.

Bedoel je hiermee via het ping commando of door je gateway-adres in de adresbalk van je browser in te typen?

Wanneer je de kabel verwijderd, heb je dan helemaal geen ontvangst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.