Ga naar inhoud

pc valt soms uit, scherm wordt zwart met blauwe kader met foutmelding


kosterke

Aanbevolen berichten

Mijn pc ( merk Q-force) (windows XP) valt soms uit, ik krijg dan een zwart scherm met op de voorgrond een blauw kader met foutmeldingen. Deze foutmeldingen staan er een paar seconden en verdwijnen dan weer. Ergens op een of ander forum heb ik iets gelezen over het te warm worden van de microprocessor. Deze heb ik nagekeken , stof was er niet te zien, nog in de pc nog in de ventilator. Ik heb de ventilator los gemaakt en zag dat er tussen de ventillator en de microprocessor een soort gelei aanwezig was, deze gelei was bijna helemaal verdwenen. Hoe deze gelei noemt weet ik niet meer, maar ik denk dat dit de zelfde materie is gelijk men gebruikt bij de transistoren die op een koelplaat staan. Verder ben ik in het logboek gaan kijken en daar stonden volgende foutmeldingen:

c:\docume~1\dirk\locals~1\temp\ wer4db5.dir00\mini091411_03.dmp

\sysdata.xml

bccode:6 bcp1 : 00000000 bcp2 : 00000000 bcp3 : 00000000 bcp4 : 00000000 os ver : 5_1_2600

sp:3_0 product: 768_1

verder in het logboek stond ook :informatie 22/01/2012 18:49:56 HHCTRL gebeurtenis 194 computer 9332CBD5F9. De vraag is kan mij iemand helpen alle deze cijfertjes te decoderen om misschien zo achter de fout te komen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

mvgr,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande uit als je wil.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gelei tussen de ventilator en de processor is koelpasta. De koelpasta zorgt voor een beter contact en warmtegeleiding tussen de processor en de ventilator.

Als je de ventilator verwijderd en terug plaatst moet je ook nieuwe koelpasta aanbrengen.

Koelpasta is niet duur en kan je kopen in elke pc winkel.

Om de foutmeldingen van de blauwe schermen nader te bekijken moet je het volgende doen.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 10.

Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.