Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

aan mako

het probleem is simpel samen te vatten

ik maak een bestand waar bvb temperatuur/koortsgegevens of... worden genoteerd en die gegevens worden in grafiek geplaatst.

de gegevens worden regelmatig aangevuld en zouden dus automatisch de grafiek moeten aanpassen

er moet dus ergens een link worden de gegevens en de grafiek maar hoe

groeten grijzegeus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een directe alles omvattende oplossing kan ik je jammer genoeg niet aanbieden. Maar omdat je zei dat je voornamelijk temperaturen van verschillende dagen bijhoudt heb ik misschien wel een voorstel ;-)

Als je de temperatuur van dag tot dag bijhoudt kan je al een as maken met daarop alle dagen (je hoeft dit niet altijd opnieuw te typen). Hou je de gemiddelde temperatuur bij voor elke maand kan je hetzelfde doen.

Zo krijg je een grafiek met het bereik van je as dat al van te voren vast staat. De waarden die je dan in een andere kolom invult verschijnen dan automatisch op de grafiek.

Controleer je de temperaturen op onregelmatige dagen kan je het bereik van je grafiek al zo instellen dat je een ruime marge neemt. Logisch want je bereik zal lege cellen bevatten. Enige nadeel is dan wel dat je een lange, lege as zal hebben die pas met de loop der tijd zal ingevuld raken.

Helpt dit je iets verder?

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.