Ga naar inhoud

2 vraagjes over Belgacom Fon

Lora

Aanbevolen berichten

Als mijn Belgacom Fon dienst aanstaat en ik bij "Enable Broadcast" voor "disable" kies, is dat dan een probleem? Kan ik nog steeds gebruik maken van Fon?

En welke optie is beter als "Security"? Ik gebruik momenteel WPA2, maar in de lijst is er ook nog de optie "WPA/WPA2"...en ik weet niet goed wat de tweede betekend.

Hopelijk kan mij iemand helpen :)

Thanks in advance!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lora,

Als je bij "Enable Broadcast" voor "disable" kiest dan heb je geen uitzending meer, en die is nodig om contact te houden via je mobiel. Op "Enable" laten staan dus...

WPA2 is de opvolger van WPA, en deze is dus veiliger dan WPA. De optie WPA/WPA2 zal er mogelijk nog bijstaan om toestellen (of providers) die nog geen WPA2 ondersteunen toch toe te laten WPA te gebruiken.

Mogelijk kiest de instelling WPA/WPA2 automatisch de aangeboden beveiliging.

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Ik heb geen account voor deze Belgacom Fon,

maar toch kan ik met mijn Android gsm via de wifi gewoon gebruik maken van alle Fon netwerken in België.

Dus je hebt helemaal geen account nodig om zelf op deze netwerken terecht te kunnen.

De meeste mensen denken dat je zelf je eigen BBox eerst op fon moet instellen,

voordat je zelf (buitenhuis) gebruik kunt maken van andere Fon netwerken in Belgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Nederbelg,

Beste mensen,

Ik heb geen account voor deze Belgacom Fon,

maar toch kan ik met mijn Android gsm via de wifi gewoon gebruik maken van alle Fon netwerken in België.

Dus je hebt helemaal geen account nodig om zelf op deze netwerken terecht te kunnen.

De meeste mensen denken dat je zelf je eigen BBox eerst op fon moet instellen,

voordat je zelf (buitenhuis) gebruik kunt maken van andere Fon netwerken in Belgie.

ik dacht niet te hebben verstaan dat dit de vraag was, of ben ik mis...? Zelf heb ik geen Android GSM en ben dus niet bekend met het wifi gebruik via fon-netwerk. Maar het antwoord op de vraag van Lora is gewoon technisch, niet...?

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn Belgacom Fon dienst aanstaat en ik bij "Enable Broadcast" voor "disable" kies, is dat dan een probleem? Kan ik nog steeds gebruik maken van Fon?

En welke optie is beter als "Security"? Ik gebruik momenteel WPA2, maar in de lijst is er ook nog de optie "WPA/WPA2"...en ik weet niet goed wat de tweede betekend.

Hopelijk kan mij iemand helpen :)

Thanks in advance!

Zij stelt een vraag over een instelling van haar modem thuis, mijn antwoord is dat je altijd van de dienst Fon kan gebruik maken.

Het maakt helemaal niet uit ofdat je je eigen modem op Fon instelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij stelt een vraag over een instelling van haar modem thuis, mijn antwoord is dat je altijd van de dienst Fon kan gebruik maken.

Het maakt helemaal niet uit ofdat je je eigen modem op Fon instelt.

Hallo Nederbelg,

dank voor je toelichting. Ik kon uit de vraag van Lora niet opmaken dat het om een (vaste) modem-instelling ging, ik dacht dat ze het over haar Android- (of andere phone-) instellingen had.

My mistake...:embarassed:

Ik laat het verder aan jou over (als je zo vriendelijk wilt zijn xD ) Thanks.

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Nederbelg,

Wij hebben uw laatste bericht verwijderd, wegens het aanzetten tot illegale praktijken. Het misbruik van een ander netwerk behoort niet tot het legale gebruik van Internet. Als forum mogen/willen/kunnen we hier geen hulp aanbieden om zelf niet in problemen te komen.

Bij vragen of opmerkingen mag u me per privébericht contacteren.

Vriendelijke groeten,

KAPE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u beerke10!

Ik had het inderdaad over mijn Belgacom b-box instellingen :) Ik had hiervoor een wireless router van sitecom en daar had je de optie om je netwerk te verbergen...dus ik kon wel thuis verbinden maken via mijn laptop/iPod, maar het netwerk komt gewoon niet in de lijst van beschikbare netwerken op een andere laptop/iPhone enz. Dat wou ik eigenlijk doen, maar ik wist niet zeker of ik dan nog steeds gebruik kan maken van de Belgacom Fon dienst...

Volgens de Belgacom technicus staat Fon automatisch aan, maar je kan dat die dienst ook laten uitzetten via je modem instellingen...

En ja ik zal de beveiliging op WPA2 laten staan.

En ik bedank ook nederbelg voor de reactie! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.