Ga naar inhoud

grafieken exel


grijzegeus

Aanbevolen berichten

hello door omstandigheden enige tijd buiten dienst geweest en daarom mijn vraag opnieuw(ik weet niet als de eerste is doorgegaan)

in exel 2003 maak ik een bestand waar een grafiek in wordt opgenomen, gewoon als voorbeeld buitentemperatuur

de grafiek bevat dus 2 elementen de datum en de temperatuur en door het inbrengen van de cijfergegevens zou ik graag hebben dat de grafiekLIJN automatisch wordt aangepast

weet iemand hoe dat ?

beste groeten en sorry als dit de 2de maal is

grijzegeus .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag grijzegeus

Welcome back :top:. Het handigst is dat u het bestandje in bijlage toevoegt. Je kan nu rechstreeks excel-bestanden invoegen, je hoeft ze niet meer te 'zippen'. Het xls of xlsx formaat wordt direct herkent, dus je kan zo'n bestand zonder omwegen invoegen.

Hou er wel rekening mee dat het bestand dat publiek is en iedereen het kan inzien. Als u daar geen problemen mee hebt, mag u het invoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je een bijkomende temperatuur in cel E14 plaatst en je wil die weergeven in de grafiek.

Klik dan met de rechtermuisknop op je grafiek en kies in het menu gegevens selecteren.

Klik dan op de knop zoals hieronder weergegeven.

post-23245-1417704748,8424_thumb.png

Je krijgt dan onderstaande venster, selecteer met de muis de cellen die in je grafiek moeten komen zoals weergegeven in het rood hieronder.

het cijfer 13 verandert in 14.

post-23245-1417704748,8711_thumb.jpg

Klik dan terug op de knop zoals op afbeelding.

post-23245-1417704748,8986_thumb.jpg

Klik in het volgende scherm op OK.

post-23245-1417704748,9225_thumb.png

De temperatuur in cel E14 is toegevoegd.

post-23245-1417704748,948_thumb.jpg

Een andere methode is gewoon manueel in het vak gegevensbereik het cijfer 13 te veranderen in 14 en op Ok te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.