Ga naar inhoud

Ssd


Velibor

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb een samengestelde Desktop Game PC aangekocht, met a.a. een SSD 120GB Corsair Force Series 3 F120.

Bedoeling om sneller te kunnen opstarten. Wat bleek ? de SSD bleek niet aangesloten ! Heb de aansluiting zelf gedaan. Ook het BIOS aangepast. Vervolgens heb ik de Harde schijf ontkoppeld om de eerste installatie van Windows 7(64bit) op de SSD te plaatsen.(wat mij gelukt is).

Mijn vraag :

Moet ik nu volledig Windows 7(64bit) er op plaatsen (dus alles erop en eraan zoals de updates enzovoort) En moet ik daarna, na de terug koppeling van de Harde schijf (waar ik reeds Windows 7 heb geplaatst), deze formateren ?

Willen jullie mij helpen ?

Met vriendelijke groeten,

Velibor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Velibor,

Je hebt deze pc aangekocht(recentelijk of al enige tijd) dus als je nog in garantie was dan had 'k er zelf geen handelingen uitgevoerd maar door de verkoper laten doen,anders vervalt je garantie!

Betreffende je besturingssysteem(W7) volgens mijn bescheiden mening dien je alles te installeren op je C-schijf(in jouw geval SSD) om een vlot verloop te hebben.Jouw andere HD kan je dan gebruiken als opslag of backup.

Wat er dient te gebeuren met deze tweede HD(ook met W7) durf 'k mij niet uitspreken om je niet op het verkeerde spoor te brengen.Daar zijn andere krakken voor nodig!

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Maar als ik de HD Disk, waar eerder ik Windows 7 64 bit ZELF erop heb geplaatst, en heden heb geformatteerd met Arconis True Image 2010, kan ik dan niet beter een partitie maken met Disk Director Suite, om in de toekomst program files erop te installeren ?. En zo ja, zou dat automatisch kunnen gebeuren ? Want 120 GB op die SSD Corsair is toch niet voldoende !

Bedankt voor reactie.

Groeten,

Velibor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je installeert gewoon Windows 7 en na installatie kan je met de rechtermuis de harddisk formateren, nieuwe partitie maken enz.

Je kan inderdaad ook vooraf doen met Gparted

Disk Director Suite ken ik persoonlijk niet.

Je brand de iso bestand op cd of dvd en dan uw computer opstarten en dan dvdrom als eerst boot instellen.

Dan zal Gparted starten en dan kan je partitie verwijderen en opnieuw aanmaken enz.

SSD van 120 Gb is ruim voldoende voor Windows en Programma.

Persoonlijk zet ik programma in d:\ schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heb een samengestelde Desktop Game PC aangekocht, met a.a. een SSD 120GB Corsair Force Series 3 F120.

Bedoeling om sneller te kunnen opstarten. Wat bleek ? de SSD bleek niet aangesloten ! Heb de aansluiting zelf gedaan. Ook het BIOS aangepast. Vervolgens heb ik de Harde schijf ontkoppeld om de eerste installatie van Windows 7(64bit) op de SSD te plaatsen.(wat mij gelukt is).

Mijn vraag :

Moet ik nu volledig Windows 7(64bit) er op plaatsen (dus alles erop en eraan zoals de updates enzovoort)

Hallo Velidor,

Je hebt Windows 7 reeds geïnstaleerd op de SSD, en deze W7 werkt. De updates (SP1) moet je gewoon uitvoeren. Dat is geen afzonderlijk programma dat je ergens anders kan plaatsen, het voert aanpassingen uit aan je Windows 7.

Dus, updates downloaden en uitvoeren, of Auto-Update inschakelen en deze de updates die nodig zijn laten uitvoeren (voorkeur)

En moet ik daarna, na de terug koppeling van de Harde schijf (waar ik reeds Windows 7 heb geplaatst), deze formateren ?

Je kan deze Windows normaal gesproken niet doen werken, omdat deze geïnitialiseerd is op partitie C:\. Je kan (proberen) om de Windows map op die schijf te verwijderen, en zo je eigen data te behouden. Maar je Windows 7 op de SSD zal geen programma's herkennen, omdat die zijn register en bibliotheken niet bijgewerkt zijn voor die programma's. Je eigen data kan in Windows 7 zelfs een probleem geven.

Ik denk dat je best de "oude SATA" terug alleen aanhangt net als vroeger, en je eigen data exporteert naar een Extern medium (Externe HDD, Grote USB stick, allemaal afhankelijk van de hoeveelheid data).

Daarna kan je de SSD aanhangen in plaats van de SATA, Windows 7 opstarten vanaf SSD, en de Externe Wissen of Formatteren. (eerst logische partities, dan Primaire) met een tool als EaseUs partition master of Paragon partition manager, alhoewel Windows 7 bijna alles zelf in huis heeft.

Je eigen data terug zetten, en je programma's installeren is een laatste stap.

Ik hoop dat dit je helpt. Lees zeker de handleiding SSD in de rubriek "Handleidingen en tips"

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Daarna kan je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Beerke10,

Heb uw raad volledig opgevolgd en het is mij gelukt de SSD te configureren! Hieronder mijn pc systeem (zal later mijn profiel gegevens wijzigen).

.Window 7 Home Premium 64 Bit Service Pack 1

.Processor : Intel® Core i7-2600K CPU @ 3.40 GHz L2 cache 8.192 KB

.Geheugen 8192 Moederbord : Gigabyte Technology C0., LTD, P67A-UD3P-B3

.Grafische kaart NVIDIA Geforce GTX560 Ti

.Stations Corsaire Force 3 SSD Ata Device schrijfstations

.Hitachi HDS723020BLA642AT (ingebouwd/verwijderbaar)

.behuizing : Raidmax Windmaxx

Is dit voldoende, als gegevens, voor U ?

Wat staat er mij nu nog te doen met het station G Hitachi 1,81 TB ? Een partitie maken ?

Bedank voor reactie !

Groeten,

Velibor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.