Ga naar inhoud

Ik heb een dode PC


ROADSTAR

Aanbevolen berichten

Geheugenkaartjes verwijderd, maar ook nu blijft de pc en de voeding doodstil.

De geheugenkaartjes zijn twee maal 512MB DDR DIM

Hoe of deze ingesteld staan in de bios kan ik op dit moment niet nagaan,

doordat de pc nog niet op kon starten.

Bij het oude moederboard had ik ook al deze problemen,

d8 toen ook dat het aan het moederboard zou liggen

"Nieuw Moederboard" geplaatst in de hoop dat het voorbij zou zijn.

maar niets is minderwaar, wel een ander moederboard, maar dezelfde problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is een gebruikt moederboard die voorheen wel gewerkt heeft, maar net als de oude vertikt deze het ook.

Maar het is wel vaag toch, wanneer we de draden met elkaar koppelen ( Groen met zwart ) dan start de pc op en werkt alles.

Nu de connector is geplaatst op het moederboard valt alles weer stil en komt er geen teken van leven meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog stekkertjes van een oude pc kast hebt kun je het andere uiteinde van twee kabels ontbloten en nadien de stekkertjes aansluiten op de plaats voor de power switch maak dan met deze twee ontblote kabels even contact.

Zo kun je uitsluiten dat beide (start & reset knop) defect zouden zijn.

Andere voedingen heb je reeds geprobeerd.

Loop alles eens na of er nergens geen kortsluiting kan ontstaan, heb je bij de motage van het moederbord gelet op de afstandsbusjes waar je het moederbord op vastschroeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze oude kast vind je als het goed is deze stekkertjes terug

post-24526-1417704766,7965_thumb.png

Het maakt niet uit welke je neemt zolang het maar een 2 polig stekkertje is met 2 draden.

Knip de kabel zo lang mogelijk af zodat je een stekkertje hebt met b.v 30cm kabel eraan.

Het uiteinde van de kabeltjes doe je ontbloten en trek je een stukje uit mekaar zodat ze elkaar niet kunnen raken.

Sluit dan het stekkertje aan op de volgende aansluiting.

post-24526-1417704766,8187_thumb.jpg

post-24526-1417704766,8444_thumb.jpg

Hier rechtsonder en rood omlijnd.

De uiteindes die je ontbloot hebt houd je nu even tegen mekaar, en haal de draden weer van mekaar.

normaal zou je pc starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan mocht je het nog niet geprobeerd hebben je pc eens opstarten met alle harddisks, diskette stations, dvd-stations, cardreaders afgekoppeld en dan bedoel ik zowel de stroom als de datakabel aansluiting los gekoppeld.

Je zou dan enkel een moederbord met geheugen en grafische kaart overhouden, geeft dan je pc een teken van leven?

Anders vrees ik voor een defect aan het moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.