Ga naar inhoud

Ik heb een dode PC


ROADSTAR

Aanbevolen berichten

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is dus al gebleken door middel van de draadjes van de grote connector ( toen de ledjes van de fan begon te branden en de pc ook wel wilde starten dat er stroom ( in ieder geval tot daaraan toe komt ).

Het is alleen de vraag waarom ( als hij gewoon geconnect word op het moederboard ) niet eens een teken van leven geeft.

Bij één kan ik me het nog wel voorstellen, maar zo ook bij de andere.

Daar kan ik dus niet bij met mijn pet.

Eén ding weet ik wel, het is en blift een vaag iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou had ik eerder wel eens gevraagd bij het het testen van je voeding met dat kabeltje om alle stroomaansluitingen in je pc los te maken.

Toen was de 20 polige stekker niet aangesloten op het moederbord.

Heb je dit ook al eens geprobeerd met de 20 polige stekker aangesloten op het moederbord?

Mocht dit niet zo zo zijn, maak dan eens alle stroomaansluitingen van je harde schijven(schijf) cd/dvd stations, diskette station(indien aanwezig) enz.... los.

Nu word dus enkel en alleen je moederbord van stroom voorzien en is de 20 polige stekker op het moederbord aangesloten. Levert dit iets op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer we het herhalen, de groene en de zwarte draad met elkaar te verbinden met de connector op het moederboard geplaatst dan gaat de voeding werken en de fan voor de processor gaat ook draaien.

Dus dat werkt.

Weten we in ieder geval zeker dat de voeding stroom doorgeeft aan het moederboard. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je grafische kaart gebruikt maakt van een extra stroomaansluiting sluit deze stroomconnector dan aan.

Dat je geen beeld hebt kan veroorzaakt worden door de grafische kaart of het geheugen, probeer de grafische kaart die je eerder op dit moederbord had eens. heb je dan wel beeld?

Hoeveel geheugen latjes heb je momenteel op dit moederbord?

Indien één latjes haal het er eens uit en probeer een ander geheugenlatje mocht je dat ter beschikking hebben.

Indien je er meerdere in deze pc gebruikt, verwijder ze dan één voor één en probeer telkens of je na het verwijderen van een geheugenlatje beeld krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.