Ga naar inhoud

Ouwe laptop met Ubuntu 11.10 toetsenbord doet raar.


Aanbevolen berichten

hoi.

ik heb gisteren van een vriend een oude asus laptop gekregen met windows 2000. alleen windows 2000 was gecrasht. dus probeerde ik er xp op te instaleren, maar dat ging niet: bij het instellen van de computernaam wou ik de naam kiezen: dominique-pc. ik kwam tot dominiq en daar stopte het. als ik nu op de backspace toets druk dan komt er een vierkantje te staan. dus heb ik er Linux Ubuntu 11.10 op geinstaleerd. het toetsenbord deed het gewoon tijdens de instalatie maar toen ik er voor het eerst een document op wou typen kwam ik tot een halve pagina en toen reageerde het toetsenbord niet goed meer. aan het knipperende streepje kan ik wel zien dat er reactie is, maar bijv. met de muis omlaag scrollen was zomen en de spatiebalk is computer in slaapstand zetten...

hoe kan ik dit oplossen? Asus laptop uit 2002. (beetje oud weet ik)

groetjes, Dominique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk heb ik er even tijd voor kunnen nemen: ik stuit hierop: in de bios reageren de toetsen ook niet goed. Hierdoor kan ik ubuntu niet opnieuw instaleren. Maar even iets anders: kan dit ook aan de harde schijf liggen? Want na het opstarten krijg ik de volgende melding: "a hard disk is reporting healty problems". En iedere keer als ik een bestand open of opslq komt het opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb een Asus l3500Tp.Ik heb mijn Ubuntu erop geinstalleerd met een zelf gebrande iso Cd met Ubuntu 11.10.Ik heb er wel het orgineel cd-rom station in moeten plaatsen.Je kan ook via internet Ubuntu installeren (ca 4hr) maar de cd is ca 1 hr.

Staat je beeldformaat juist?Caps-lock of de Num-lock staat toch niet op(1 van die ledjes bovenaan).Desnoods kan je een extra klavier eens aansluiten.

In de bios kan je enkel met de pijltjes-toetsen werken.Je moet dat cd-rom telkens naar onder drukken totdat het bovenaan komt te staan.Dan pas kan je de Ubuntu-cd gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn laptop is een Asus l3800c, het orgineel cd station heb ik niet meer. ik heb de laptop met een brander gekregen. en ik kon geen windows installer downloaden want er stond geen os op. alleen eentje die zij: system32 ontbreekt... maar de lampjes branden dan ook niet, en het beeld staat goed. maar nog iets anders: het kan het toetsenbord zelf niet zijn: ik sluitte een ander toetsenbord aan en dat deed het ook niet. en mijn bios is anders: er komt een venstertje met "choos your boot medium" maar verder kom ik niet. en als ik op een toets druk waneer er staat: "press any key to boot your computer from cd..."

een geheimpje moet ik verklappen: ik heb dit bericht via mijn asus getypt, alleen heeeeel langzaam zodat hij blijft reageren.

als ik te snel ben dan stopt ie. langzaam typen gaat. (iritant als je 140 aanslagen per minuut kan typen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer heeft de Asus harde schijf bij mij er eens uit gehad en aan zijn pc gehangen.Die zit nu al in't 8° jaar avondschool.Ik vraag er niets aan ,ik begrijp er niets van.

Er bestaan Ubuntu-steunpunten of supporters die het desnoods voor je doen.Een kaart zal wel op 't net staan of anders bij Ubuntu.nl.Free service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.