Ga naar inhoud

automatisch


rsk

Aanbevolen berichten

Goedendag mensen,

Ik heb een lijst gemaakt voor me vriendin in excel voor haar werk met welke kinderen wanneer en op welke dag ze komen, maar nu zit ik nog met een vraag waar ik niet uit kom. Ik heb op google gekeken of iemand al zoiets gevraagd heeft maar kan er niks over vinden, heb het met als formule's geprobeerd maar ik snap er letterlijk niks van.

VRAAG:

In cel E48 moet komen te staan het aantal kinderen die op maandag komen ( 16 stuks ) voor 15-3 ,15-4 en 15-5. Dus als het na een tijdje 15-3 is en ik open excel dat excel automatisch de inhoud van cel A27 wist en dat excel dan automatisch in cel E48 1 kind erbij op telt ( dus 17 kinderen op 15-3 ) en dat moet excel met alle datums doen die in kolom A staan, vanaf cel A5 t/m A46.

Welke formule moet ik in cel E48 zetten dat excel letterlijk doet wat ik hierboven heb beschreven.

Alvast heel erg bedankt

voorbeeld 2.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja dat klopt bucky, dat ben ik er vergeten in te zetten. Je heb gelijk !

en over dat je het idee heb dat als het niet naar me zin is, dat ik dan naar een ander forum ga dat klopt niet. Ik dacht misschien kan iemand mij op dit forum helpen, want tot nu toe ben ik niet geslaagd op het ander forum en daarmee bedoel ik dat er geen oplossing gevonden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi popipipo,

De bijlage die je op dit forum en helpmij heb geplaatst daar heb ik niks aan. Want de uitkomst klopt totaal niet.

Als ik deze formule =AANTALLEN.ALS($A$5:$A$46;"<="&VANDAAG();E5:E46;"="&"x") in cel E48 plaatst dan krijg ik als uitkomst 1 en het moet 16 zijn. Tel het aantal kruisjes maar is in kolom E van boven naar beneden. 16 dat is min de 3 kinderen die pas op 15 maart, 15 april en 15 mei komen. Zie bijlage genaamd nieuw voorbeeld

en als ik deze formule =AANTALLEN.ALS($A$5:$A$46;"<="&$B49;E5:E46;"="&"x") in cel E48 plaatst is de uitkomst 0

De formules die in de cellen van rij 49 staan die moeten niet veranderd worden die werken perfect. xD

Heb je misschien dan iets anders ?

Alvast bedankt

nieuw voorbeeld.xlsx

aangepast door rsk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu in kolom A alle cellen invult dan klopt de uitslag wel.

(dit had ik ook al gezegd op het andere forum!)

Voer in de lege cellen maar eens 1-1-2012 in.

Je krijgt dan keurig een uitslag van 16

De formule vergelijkt nl kolom A met de datum en telt dan bij een overeenkomst de x-jes in kolom E.

Als kolom A leeg is komt de waarde niet overeen met de datum en telt dus hij de x-jes niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik weet dat je dat gezegd heb, maar alle cellen in kolom A die mogen alleen ingevuld worden als daar een reden voor is.

b.v. als een kind op 15 maart komt of andere datums. De cellen moeten dus niet standaard ingevuld zijn, want dat is zeer overbodig en onoverzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een datum waarop een kind voor het eerst begint vind ik persoonlijk een goede reden en zeker niet overbodig maar juist zeer nuttig.

Maar dat is mijn mening en vanuit die mening heb ik voor die formule gekozen.

Mede omdat ik geen andere oplossing wist te bedenken.

Je kunt eventueel de letterkleur in kolom A via voorwaardelijk opmaak aanpassen.

bv Alle datum voor vandaag wil ik de letter kleur het zelfde hebben als de achtergrondkleur.

Dan lijkt de cel dus leeg maar is het niet en werkt mijn formule toch weer.

Succes verder

aangepast door popipipo
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dank je wel. Als ik toch iets anders vind dan geef ik het wel door aan je.

Ik waardeer je hulp heel erg, maar het is niet wat ik wil. Ik weet wel dat ik ver in het verleden ergens op een site had gelezen dat het op zo een manier kan hoe ik het wil hebben.

Nogmaals heel erg bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.