Ga naar inhoud

automatisch


rsk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou het originele bestandje kan ik je niet sturen, want daar staan de echte namen en geboortedatum's in. Ik stuur je wel een voorbeeld met uitleg wat excel nou moet doen.

Er staan 3 kinderen die nog niet op de kinderopvang komen, omdat het vandaag 25 februari is. Kind 23 komt pas 15 maart, kind 28 die komt pas op 15 april en kind 32 komt pas op 15 mei. De kinderen zijn aangegeven met groene cellen om voor jouw het makkelijker te zien.

WAT EXCEL MOET DOEN:

1. In cel E48 moet excel 16 kinderen aangeven in het begin. Kind 23 komt pas 15 maart.

Stel nou is het 20 maart en ik open excel dan moet excel de inhoud automatisch van cel A27 wissen, omdat het dan al 20 maart.

Kind 23 komt op 15 maart, in cel E48 moet automatisch 17 kinderen komen te staan.

1.1.Nou is het 15 april dan moet excel automatisch de cel inhoud van A32 wissen omdat kind 28 pas op 15 april komt, dan mag excel pas vanaf 15 april in cel E48 18 kinderen aangeven.

1.2. Nou is het 15 mei dan moet excel automatisch de cel inhoud van A36 wissen omdat kind 32 pas op 15 mei komt, dan mag excel pas vanaf 15 mei in cel E48 19 kinderen aangeven.

LET OP PUNTEN 1 T/M 1.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE MAANDAG !

2. In cel F48 moet excel 23 kinderen aangeven voor 15 maart, vanaf 15 maart moet excel 24 kinderen aangeven in cel F48.

2.1. In cel F48 moet excel 25 kinderen aangeven vanaf 15 april.

2.2. In cel F48 moet excel 26 kinderen aangeven vanaf 15 mei. De inhoud van cel A36 moet excel automatisch wissen.

LET OP PUNTEN 2 T/M 2.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE DINSDAG !

3. In cel G48 moet excel 7 kinderen aangeven voor 15 maart, vanaf 15 maart moet excel ook 7 kinderen aangeven in cel G48. Kind 23 komt niet op de woensdag

3.1. In cel G48 moet excel 8 kinderen aangeven vanaf 15 april.

3.2. In cel G48 moet excel 8 kinderen aangeven vanaf 15 mei. Kind 32 komt niet op woensdag

LET OP PUNTEN 3 T/M 3.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE WOENSDAG !

4. In cel H48 moet excel 23 kinderen aangeven voor 15 maart, vanaf 15 maart moet excel ook 24 kinderen aangeven in cel H48.

4.1. In cel H48 moet excel 25 kinderen aangeven vanaf 15 april.

4.2. In cel H48 moet excel 26 kinderen aangeven vanaf 15 mei.

LET OP PUNTEN 4 T/M 4.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE DONDERDAG !

5. In cel I48 moet excel 23 kinderen aangeven voor 19 maart, vanaf 15 maart moet excel ook 20 kinderen aangeven in cel I48.

5.1. In cel I48 moet excel 20 kinderen aangeven vanaf 15 april. Komt niet op vrijdag.

5.2. In cel I48 moet excel 20 kinderen aangeven vanaf 15 mei. Komt niet op vrijdag.

LET OP PUNTEN 5 T/M 5.2 ZIJN ALLEEN VOOR DE VRIJDAG !

!!! Alvast hartelijke dank voor alle moeite die je doet voor me dat waardeer ik enorm !!!

nieuw voorbeeld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie b.v.nergens dat excel zegt, he het is 15 april en ik moet de inhoud van cel A32 wissen en in E48 1 kind erbij optellen ( geheel automatisch ) en dat moet excel het hele jaar door doen. Dit alles moet dus met 1 formule. voor de maandag.

een aparte formule voor dinsdag

een aparte formule voor woensdag

een aparte formule voor donderdag

een aparte formule voor vrijdag

Alles moet geheel automatisch want anders kan je toch net zo goed het aantal kinderen handmatig tellen en invullen. Ik wil dat je alleen de namen van de kinderen ,datum dat ze komen en x-jes handmatig moet invullen en verder dat excel alles geheel automatisch doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan excel zeggen dat het 15 april is als het vandaag 26 februari is???

In cel B48 staat de formule =vandaag() dat betekend dat in die cel de dag van vandaag staat.

Dus vandaag zal er 26 feb staan. Open je het bestand morgen dan zal er 27 feb staan.

Open je het bestand 15 april dan zal er 15 april staan.

Via voorwaardelijke opmaak wordt 15 april dan onzichtbaar gemaakt.

En de formules in E48 tm I48 zullen de juiste waarden geven.

Dit alles gaat geheel automatisch.

In E51 tm I56 heb ik toch de resultaten gegeven ??

Of kloppen deze niet

Test alles zelf eens uit door in cel B48 de datum te zetten waarop je het aantal kinderen wilt weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik allemaal al gedaan.

Ik moet dus nu wat ik al eerder begreep vandaag, de formule uit cel E52 in cel E48 plakken, om excel te vertellen dat excel vanaf 15 maart 1 kind extra erbij te tellen op de maandag.

Als het 15 maart is moet ik dus de formule uit cel E54 in cel E48 plakken, om excel te vertellen dat excel vanaf 15 april 1 kind extra erbij te tellen op de maandag.

Als het 15 april is moet ik dus de formule uit cel E56 in cel E48 plakken, om excel te vertellen dat excel vanaf 15 mei 1 kind extra erbij te tellen op de maandag.

Dat begrijp ik eruit. Of begrijp ik het volkomen verkeerd? zo ja mijn excuses.

Zou je het me dan op een andere manier willen uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niets te plakken in E48

Daar staat de formule =vandaag()

Als je het bestandje vandaag opent staat daar 26 feb en rekent de formule met 26 februari

Morgen komt er dus 27 februari te staan en rekent de formule met 27 februari.

Overmorgen staat er 28 februari

Op 15 maart staat er dus 15 maart en rekent de formule met 15 maart.

enz

Het enige wat je dus moet doen is de datum wanneer het kind komt en de naam en de kruisjes te zetten de rest gaat vanzelf.

Rij 51 tm 56 was puur een voorbeeld en kun je in je definitieve bestand verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.