Ga naar inhoud

Thuisnetwerk opstellen met telenet en domotica


dominicv

Aanbevolen berichten

Beste pc-forummers,Ik probeer al een tijdje een thuisnetwerk op te zetten. Dit lukt echter niet.Ik wil mijn vaste pc, mijn domotica centrale en een wifi router daarin opnemen.Heb al gehoord dat dit niet makkelijk gaat met telenet. Ik zou het aansluiten zoals in de bijlagen.

post-14660-1417704774,8318_thumb.jpg

Is de telenet router beveiligd door telenet? Ik raakte enkel in de linksys toen ik opstelling 2 opstelde. Dit dmv http://192.168.1.1/ maar dit het enige dat ik ervan ken. Welke opstelling moet ik eigenlijk nemen?Alle hulp is welkom want het begint me te vervelen...

post-14660-1417704774,755_thumb.jpg

aangepast door dominicv
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zet de opstelling zoals in de tweede afbeelding.

Ga dan naar de router.

Ga naar het gedeelte lan

Vul daar zo in:

IP = 192.168.1.50

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaardgateaway = 192.168.1.1

Zet nu de opstelling zoals in afbeelding 1 en dus met 2 router.

Normaal gezien zou het moeten werken.

Je dient bij de tweede router testen of je netwerkkabel aan de aparte of vrije poort moet aansluiten. Normaal gezien vrije poort.

Als het dan werkt zou ik nog iets bijvoegen.

Tussen de modem en router zet je een switch.

Dus netwerkkabel van modem naar de switch en nog een netwerkkabel van switch naar de aparte poort van de router.

De digibox sluit je aan de switch.

Dat is beter want heeft digibox een rechtstreekse verbinding met de modem en stoort het niet uw netwerk.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstelling eens geprobeerd zoals je zei.

"Zet de opstelling zoals in de tweede afbeelding.

Ga dan naar de router.

Ga naar het gedeelte lan

Vul daar zo in:

IP = 192.168.1.50

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaardgateaway = 192.168.1.1

Zet nu de opstelling zoals in afbeelding 1 en dus met 2 router.

Normaal gezien zou het moeten werken."

Alles in volgorde gedaan, internet zit altijd op de LAN poort of de EERSTE poort,

op de dlink: 1 is naar modem 2 naar digicorder en 3 naar linksys wifi router

op de linksys: lan naar dlink, 1 pc, 2 naar domotica (standaard ip192.168.1.3 en gw ip192.168.1.1 volgens de handleiding)

Digicorder werkt terug en kan via 192.168.1.50 in de linksys. Maar hoe geraak ik nu in mijn domotica centrale (gardy freedom IHC)? Met 192.168.1.51? Dit lukt echter niet.

aangepast door dominicv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstelling 1 is de enige correcte!

Die eerste d-link is geen router maar een switch! Daar maakt het dus niet uit wat in welke poort zit. Op jouw eigen linksys echter wel! De utp die naar de d-link switch loopt moet in de wan-poort zitten!

Die instellingen die je in een vorige post deed moet je wel weer standaard zetten.

Een thuisnetwerk via die linksys zou sowieso moeten werken zonder internetverbinding, en heeft niks te maken met beveiling van Telenet. Jouw probleem was dat je door wan/lan door elkaar te gebruiken op al je toestellen een publiek IP kreeg en vermoedelijk in verchillende subnetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.