Ga naar inhoud

ethernet-controller (Toshiba Satellite L20-155)


Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd om de mensen van de uitsluitend telefonisch bereikbare technische helpdesk van Toshiba in de discussie te betrekken. Hopelijk vinden zijn dé oplossing.

Een eerdere poging om het probleem telefonisch op te lossen resulteerde in het uitvoeren van een reeds door mij uitgevoerde, nutteloze actie, nl een driver downloaden van de Toshiba-site.

Dank u voor de hulp.

Edit :

Toshiba heeft via mail laten weten dat de technische helpdesk alleen telefonisch kan "helpen".

Mij lijkt het dat ze gewoon geld willen verdienen door me weeral naar hun 070-nr te laten bellen, om mij dan weeral de uitleg te laten doen die jullie & ik op de voorgaande pagina's hebben gedaan. Het te hen blijkbaar te moeilijk om voorgaande pagina's gewoon even te lezen.

Tot zover dus de hulp van de Toshiba-kant.

Soit ...

aangepast door jellecamps
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga via Start naar Uitvoeren en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter waarna je terug in apparaatbeheer komt. Navigeer naar Systeemaparaten en klik op het + teken

Je ziet daar PCI standaard host CPU bridge staan. Rechtsklik hierop en kies Eigenschappen waarna een venster opent.

Ga nu naar het tabblad Details

post-24526-1417704820,676_thumb.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's

Geef eens de eerste regel onder Waarde:

Misschien dat we zo verder komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Heb zo eens rondgeneusd bij Toshiba support forums en deze uitleg gevonden,hij is wel in het engels!

What graphic card do you have?

Is it a ATI graphic card?

If yes, then you don’t need the Intel chipset driver because the ATI graphic driver already contains the chipset driver.

Dan verder geeft men deze koppeling om enkel je WLAN te updaten : Toshiba Wireless Connection Portal:

'k Weet niet of het enig soelaas zal brengen maar misschien eens proberen???

:hmmmm:

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Correos,

Als ik mijn vorige link bekijk, heb ik een ATI Radion Xpress 200M Series grafische kaart.

http://speccy.piriform.com/results/6d3TxVVPLRSrhnrXBq1P7NH

Ik zou dus de intel chipset driver niet nodig moeten hebben, omdat de driver voor de ATI grafische kaart deze chipset driver bevat.

Volgende drivers had ik reeds gevonden op de Toshiba website, en vervolgens geïnstalleerd :

- Display Driver display-20080421144203

- Display Driver display-20080421144225

Bij de installatie van deze driver kreeg ik de melding :

"Dit systeem voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software. Setup wordt afgesloten"

Als ik je opgegeven link volg, krijg ik inderdaad de pagina voor het updaten van de WLAN, maar mijn WLAN, de Realtek RTL 8139/810x, staat hier niet tussen. Ik weet niet of het een goed idee is om één van de vijf opgegeven drivers voor Windows XP te downloaden & te installeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het WLAN (draadloos), de Realtek RTL 8139/810x daar is jellecamps mee verbonden met het internet.

Het zou de LAN (bekabelde ) verbinding zijn die het niet doet.

@ jellecamps

Ga via Start naar Uitvoeren en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter waarna je terug in apparaatbeheer komt.

Navigeer naar je ethernet controller rechtsklik hierop en kies Eigenschappen.

Ga nu naar het tabblad Details

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's

Geef eens de eerste regel onder Waarde:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.