Ga naar inhoud

ethernet-controller (Toshiba Satellite L20-155)


Aanbevolen berichten

Hallo,

Met mijn Toshiba Satellite L20-155 kan ik na formatteren & herinstallatie niet meer draadloos op het internet.

Via "apparaatbeheer" zie ik dat er bij "ethernet-controller" een vraagteken/uitroepteken staat.

Wat heb ik reeds gedaan:

- formatteren laptop

- installatie windows XP SP1 (originele CD)

- drivers van Toshiba website geïnstalleerd (Download Files - Toshiba)

- XP SP3 geïnstalleerd

MAAR

Bij installatie van chipset driver (intel chipset software installations version 6.3.0.1007) krijg ik de melding :

"the intel r chipset software installation utillity requires a supported chipset platform running on a supported operating system. check the system requirements section of the read me txt file for more information."

Indien nodig kan ik de read.me txt file wel posten. Volgens mij heb ik alle stappen gerespecteerd.

Bij installatie LAN-driver (20081124142337) stopt hij bij 50% en geeft de melding:

Onderhoud voltooid.

Installshield is gestopt met het uitvoeren van onderhoud op realtek gigabit and fast ethernet nic driver

De Realtek_WLAN_driver_WinXP_2.00.0013.L kan wel met succes worden geïnstalleerd, maar dat is niet de oplossing.

Iemand een oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het gaat om een gewone satellite.

Qua chipset kan ik alleen maar zeggen wat ik hierboven heb gezegd.

Dus die installatie lukt niet.

"...

MAAR

Bij installatie van chipset driver (intel chipset software installations version 6.3.0.1007) krijg ik de melding :

"the intel r chipset software installation utillity requires a supported chipset platform running on a supported operating system. check the system requirements section of the read me txt file for more information."

Indien nodig kan ik de read.me txt file wel posten. Volgens mij heb ik alle stappen gerespecteerd.

Bij installatie LAN-driver (20081124142337) stopt hij bij 50% en geeft de melding:

Onderhoud voltooid.

Installshield is gestopt met het uitvoeren van onderhoud op realtek gigabit and fast ethernet nic driver

..."

Ik moet dus waarschijnlijk zoeken naar de geschikte chipsetdrivers, maar kan die niet vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de uitvoering van het autodetectieprogramma krijg ik de melding :

"Autodetectie mislukt. Sorry, we kunnen uw prodruct niet vinden."

Bij het ingeven van het serienummer krijg ik de melding:

"We konden uw product helaas niet vinden"

Als ik handmatig het model/type in geef, kom ik terug op de pagina die ik voorheen reeds had geopend, nl de pagina waar alle drivers op staan (die ik reeds heb)

Bij het hulpprogramma staat wel : "Dit hulpprogramma is alleen geschikt voor pc's."

:-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voert autodetectie toch uit met de toshiba zelf, dus met de kabel?

Maak eens een screen van apparaatbeheer en plaats die in een volgend bericht.

Te bereiken via start-> configuratiescherm.

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Jellecamps,

Jij zegt dat het installeren van een WLAN driver voor jouw laptop een realtek is maar op de site van Toshiba(die jij aangeeft)zie ik enkel voor xp staan : Atheros wlan zonder enig nummer.Voor de LAN betreft het wel Realtek.Dus ofwel ligt het aan mij ofwel haal je bepaalde dingen door mekaar:hmmmm:.Dit is geen kritiek maar gewoon een conclusie.

Vriendelijke groeten.

Correos.:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.