Ga naar inhoud

Een image maken van de harde schijf


jempi25

Aanbevolen berichten

Je zet die image op een externe harde schijf...het oorspronkelijke volume wordt gecomprimeerd : een image van een HDD waarop 30GB staat neemt op de externe harde schijf zo'n 13GB in beslag (Macrium Reflect).

Wanneer je foto's en filmpjes kopieert naar een externe HDD nemen deze hetzelfde volume in beslag als het originele volume.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zet die image op een externe harde schijf...het oorspronkelijke volume wordt gecomprimeerd : een image van een HDD waarop 30GB staat neemt op de externe harde schijf zo'n 13GB in beslag (Macrium Reflect).

Wanneer je foto's en filmpjes kopieert naar een externe HDD nemen deze hetzelfde volume in beslag als het originele volume.

Met enige nuance: foto's en filmpjes zijn meestal al gecomprimeerde bestanden, en een Image zal hier niet veel méér aan kunnen comprimeren. Hangt ook af van de hoeveelheid bestanden...

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee...als je een filmpje van 35 MB vanop je PC kopieert naar een externe harde schijf blijft dit effectief 35 MB...idem dito voor een foto van 2 MB.

Wanneer je een image maakt van je harde schijf van je PC maak je een kopie van de volledige harde schijf, echt wel de totale harde schijf met inbegrip van alles wat er op staat : je Windows, alle software, documenten, foto's, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jempi25,

IK heb als test eens van de map "mijn documenten", een map waarin je eigen documenten/ foto's enz zitten, een image gemaakt met het programma acronis.

Compressieverhouding zie je in onderstaande afbeelding.

De map is 5.06GB.

De image achteraf is 3.96 GB.

post-23245-1417704797,8221_thumb.png

Als ik van mijn C schijf (37,4 GB) een image maak in diezelfde compressieverhouding wordt dat een 20GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.