Ga naar inhoud

click of death


oli41987

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb in januari dit jaar een MD 98921 aangekocht bij Aldi. Zo een drie weken geleden hoorde ik de harde schijf de click of death maken. De laptop stond toen op batterij, er werd niet opgewerkt. Na heropstarten bleek het probleem weg te zijn, tot nu. Terug hetzelfde geluid, ditmaal lag de laptop aan stroom, was de batterij aan het opladen en was ik aan het typen. Ik had ergens gelezen dat dit veroorzaakt kan worden door falen van de hard drive of onvoldoende stroom. Ook heb ik al een paar keer de melding gekregen: "aan netstroom, accu wordt niet opgeladen". Is er een manier om te weten te komen wat de oorzaak is en is dit zelf op te lossen? Zou de laptop liever niet terug sturen voor garantie aangezien ik hem moeilijk een paar weken kan missen. Bovendien is het slechts de tweede keer dat dit voorvalt dus als ik hem opstuur zal het zich hoogstwaarschijnlijk daar niet voordoen.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Terug even mijn oude topic ophalen.

Sedert gisteren wil de laptop niet meer opstarten, geeft de melding weer:

bootmgr is missing

Is er een verband met de klikgeluiden van de harde schijf? Ondertussen zijn die clicks meermaals voorgekomen, alsook een systematisch piepgeluid (om de paar minuten of zo), zij het niet altijd.

In principe kan ik de laptop herstellen met recovery maar als er een verband is kan ik hem beter in garantie binnen doen.

Ik heb de laptop nog niet in garantie binnen gebracht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo oli41987,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.