Ga naar inhoud

Videokaart crash


mrcold07

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb nu ongeveer 3 jaar een sapphire hd5870 vapor-x oc maar nu begint deze tijdens het spelen van games af en toe te crashen waardoor ik de pc opnieuw moet opstarten.

Nu vraag ik me af of dit voortekens zijn dat de kaart binne dit en een paar maanden de geest gaat geven?(zoja dan begin ik al te kijken voor een nieuwe)

Deze is volledig geupdate en als eens uit geblazen met een powerduster.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat de videokaart de nieuwe games niet aan kan en dat het te warm wordt.

hij speelde Battlefield 3 en leage of legends perfect tot sinds kort

---------- Post toegevoegd om 10:50 ---------- Vorige post was om 10:44 ----------

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

hier heb je een logje http://speccy.piriform.com/results/C1yJoNlSWg72EkosmozZHVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de grafische kaart al eens uit je pc gehaald, kijk dan eens of het PCIe slot stofvrij is alsook de koeler.

Plaats de kaart eens terug en kijk eens of het probleem zich nog voordoet.

Mocht er veel stof bij het PCIe slot zitten of aanwezig zijn geweest kan dit wel eens geleidend werken zodat je grafische kaart vreemd gaat doen.

Vaak word dit veroorzaakt door oververhitting maar ook stof kan dit ooit veroorzaken.

Mocht je probleem aanhouden zou het best kunnen dat je grafische kaart aan het overlijden is in het ergste geval.

Heb je onlangs nog de driver van je grafische kaart geupdate?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de grafische kaart al eens uit je pc gehaald, kijk dan eens of het PCIe slot stofvrij is alsook de koeler.

Plaats de kaart eens terug en kijk eens of het probleem zich nog voordoet.

Mocht er veel stof bij het PCIe slot zitten of aanwezig zijn geweest kan dit wel eens geleidend werken zodat je grafische kaart vreemd gaat doen.

Vaak word dit veroorzaakt door oververhitting maar ook stof kan dit ooit veroorzaken.

Mocht je probleem aanhouden zou het best kunnen dat je grafische kaart aan het overlijden is in het ergste geval.

Heb je onlangs nog de driver van je grafische kaart geupdate?

deze is onlangs nog stof vrij gemaakt en fully up to date

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de grafische kaart nog in een andere PC kunnen proberen, als je daar het zelfde probleem krijgt kun je wel met grote zekerheid zeggen dat je grafische kaart het aan het begeven is.

andere pc's die ik heb kunne deze kaart niet aan :P (veel te verouderd)

gisteren is ze niet uitgevallen dus voorlopig zit ik nog goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.