Ga naar inhoud

Computer met Vista crasht voortdurend


Wimmos

Aanbevolen berichten

Het geheugen kan misschien nog iets uitwijzen.

Vaak zorgt slecht geheugen wel eens voor dit soort problemen, ook een brakke voeding komt nog in aanmerking.

Ben benieuwd wat Memtest86+ oplevert.

Soms is het wel eens zoeken naar een speld in een hooiberg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het geheugen kan misschien nog iets uitwijzen.

Vaak zorgt slecht geheugen wel eens voor dit soort problemen, ook een brakke voeding komt nog in aanmerking.

Ben benieuwd wat Memtest86+ oplevert.

Soms is het wel eens zoeken naar een speld in een hooiberg.

Ok bedankt! De memtest86 loopt ondertussen reeds 23 uur (helaas totnogtoe zonder resultaat), benieuwd hoelang die test nog duurt hehe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag je de test afsluiten, als er nog steeds geen fouten gevonden zijn kun je wel zeker zijn dat het geheugen alvast in goede staat is. :hmmmm:

Intussen de test afgesloten na 30 uur, en dus zonder fouten.. wat is het volgende op het lijstje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je eerste berichten en andere lijkt het wel dat je probleem zich voordoet als je toegang tot het internet wil zoals naar websites gaan, iets uploaden en zo meer.

Of heb je eerder het gevoel dat het zich willekeurig voordoet?

Wel, bijna altijd na het opstarten sluit hij zichzelf weer af na 1-2 minuten, ook als je er niet aankomt.

Daarna gebeurt het inderdaad meer bij wat "zwaardere" taken zoals videoclips, flash animaties,.. op internet, of wanneer er zeer veel tabbladen openstaan. Soms gebeurt het ook spontaan, maar dat gebeurt niet vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet het probleem zich ook voor als je opstart in veilige modus?

Druk tijdens het starten van de pc herhaaldelijk op de F8 toets, in het keuze menu kies je Veilige modus en druk op Enter.

Ik heb het daarnet 1x uitgeprobeerd, en geen crash gehad. Dan herstartte ik de computer in normale modus waarna ik eerst enkele minuten afwachtte (geen crash), toen ik eenmaal begon te surfen was er weer de typische crash na +-1-2 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volgende wat ik ga voorstellen is wel wat monnikenwerk.

Dan gaan we het eens via een Clean boot proberen. hoe je dit doet lees je alvast hier.

Zo kan je te weten komen of een achtergrond services of een bepaald programma voor het vastlopen verantwoordelijk is.

Desnoods kun je een screenshot maken van de services en programma's die aan ofwel uit gevinkt staan.

Als bij een clean boot je systeem probleemloos blijft werken kun je steeds enkele services terug opstarten tot het probleem zich weer voordoet.

Dan weet je alvast welke services eventueel voor het probleem verantwoordelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben omgekeerd tewerk gegaan en heb zo weinig mogelijk uitgezet, en gekeken naar crashes dan..

Als ik hem nu in de selectieve opstartmodus zet, crasht hij niet (3 op 3 pogingen). Dit sinds ik volgende services uitvinkte:

http://i39.tinypic.com/w16yio.jpg

Ik ga sowieso nog wat pogingen doen, maar aangezien het selectief heropstarten (tijdens het booten) voornamelijk optreedt als de computer al een tijdje uit stond, gaat dit traag :)

post-8932-1417704857,8642_thumb.jpg

aangepast door Wimmos
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.