Ga naar inhoud

Sony Vaio Vgn fw51jf niet uit slaapstand


LGl

Aanbevolen berichten

Mijn Sony Vaio is in waarschijnlijk de slaapstand terechtgekomen. Nu kan ik hem er niet meer uitkrijgen en werkt ook een harde reset niet. De computer start dus wel op maar beeldscherm en toetsenbord werken dus niet. Heeft iemand enig idee hoe ik de computer weer aan de praat krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi LGI,

welkom op PCH... :-)

Sluit de laptop af en verwijder netspanning-adapter, batterij en (indien aanwezig) alle randapparatuur.

Druk nu de Aan/Uit-schakelaar een vijftal x in.

Koppel de netspanning-adapter aan (batterij nog niet terugplaatsen) en start de laptop op in veilige modus...je bereikt de veilige modus door tijdens het opstarten op de F8-toets te tokkelen.

In het scherm Geavanceerde opstartopties gebruik je de pijltjes-toetsen om Laatst bekende juiste configuratie te markeren en druk vervolgens op ENTER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Asus! Ik sluit de computer af door de netspanning eraf te halen, hij gaat namelijk niet uit met de aan/uit-knop. Als ik je instructies opvolg hoor ik de computer opstarten, maar doet het toetsenbord en beeldscherm het nog steeds niet. Daardoor doet de F8 toets het voor mijn gevoel ook niet. Kan het zijn dat de hardware nog in een slaapstand blijft terwijl de computer wel start?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd, maar dan loop ik nog steeds tegen het probleem aan dat mijn scherm en toetsenbord niet werken. Misschien start het systeemherstelprogramma wel maar ik kan het niet zien en ik kan ook geen toetsen indrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor je bij het opstarten een Bieptoon?

Zie je op het scherm als je herstart iets van het BIOS, witte letters op zwart scherm?

Branden lampjes van stroomkabel of batterij?

Ik hoor bij het opstarten een dubbele bieptoon. Het scherm geeft geen enkel teken van leven. Het stroomkabel lampje brand gewoon net als de als de powerknop die aangeeft dat de computer aan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.