Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

vista zelf heeft al ongeveer 700mb aan werkgeheugen nodig die laatste 300 mb is nogal weinig.

vooral als je games zal gaan spelen, of iets met fotobewerking of videobewerking gaat doen, ik zelf draai op XP met 1 GB aan werkgeheugen en doe af en toe wel eens fotobewerking, maar ik merk gewoon dat er te weinig in zit, om die vloeiend te doen.

Vista met superfetch aan zal altijd een groot deel van je geheugen innemen. Ik heb op het werk al gewerkt met Vista's op systemen met 8 gigabyte ram in, en direct na het opstarte nam vista al bijna 4 gig ram in...

Dat komt omdat superfetch kijkt wat er standaard ingeladen wordt na het openen van Vista, en in het geval van die pc werd er altijd SolidWorks in combinatie met een hele hoop plugin's geladen; evenals autocad 2D. Bij het starten van Vista (of je het vraagt of niet) laadt hij dan direct die 2 programma's in zijn ramgeheugen, wat bij het geven van het commando om die programma's te starten echt tijdswinst geeft.

Hoeveel ram je aan Vista ook geeft; als superfetch aan staat zal dat voor een vrij groot deel "gebruikt" worden. Het principe achter superfechten is 'het duurt langer om te laden dan om te droppen', dus als er duidelijke patronen zijn worden die programma's al gelaad terwijl je nog met iets anders bezig bent. Is vista's gok dan verkeerd; dan kan die direct geheugen vrij maken door wat hij al geladen heeft te laten vallen uit het ram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.