Ga naar inhoud

veilig


jan2

Aanbevolen berichten

Een voorbeeld.

Een vriend krijgt geen verbinding bij het draadloos aansluiten van een 2de computer.

Hij komt met zijn computer bij mij.(ik heb 2computers die draadloos werken en aangesloten zijn op 1router)

Is het veilig (en kan dat) als ik mijn gegevens instel om zijn computer te testen voor een mogelijke (test)verbinding.

m.a. w. zijn die gegevens eruit als hij weggaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gegevens zijn niet weg mar je kan ze wel gemakkelijk verwijderen.

Open Netwerk en internet via jeConfiguratieschermen vervolgens Netwerkcentrum. Klik links in beeld op Draadloze netwerken beheren. Er wordt een lijst getoond met bekende netwerken.

Je kan netwerken weggooien die je niet meer gebruikt.

Selecteer het netwerk en gebruik de knopVerwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jouw thuis of in de onmiddellijke omgeving ( dus zolang er signaalsterkte is) gebruik maken van je draadloos netwerk zonder jouw toestemming.

Dat klopt inderdaad.

Velen zitten er niet bij stil of vergeten het gewoon.

Hij kan zelfs als de afstand niet te ver is ook een range extender plaatsen in zijn huis en zo gebruik maken van uw internet want hij heeft alle gegevens die nodig is mits hij uiteraard een beetje kennis heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even aanvullende vraag.

Neem aan dat mijn vriend vertrekt zonder dat ik alle wis.

Een nieuwe netwerkbeveiligsleutel maken zou dat dan een oplossing zijn?

Ik meen van wel , maar toch de vraag voor alle zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.