Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op. Bios wel bereikbaar.


ismailm

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb een asus laptop met windows 7 maaar hij start niet meer op.

Domme actie van me maar, toen ik aan het gamen was had ik de accu van de laptop eruit gehaald want als die boven de 50 graden zou zijn, zou de accu niet meer werken.

Dus op het laatste moment ben ik gaan stoppen met gamen, en had ik mn pc afgesloten.

Tijdens het afsluiten deed ik de stekker van de stroom eruit want ik dacht dat de accu erin zat:hmpf:

Nu als ik de laptop opstart, kan ik wel op de bios komen en krijg ik wel de asus opstart beeld te zien, ook de lichten van dat hij aan is, accu, en harde schijf werken.

Alleen nadat die asus opstart beeld is verdwenen doet hij verder niks, het lichtje van de hardeschijf knippert dan ook niet meer.

Hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik een beetje gegoogled, en ben ik erachter gekomen dat ik de recovery partitie kan bereiken.

Alleen wanneer ik het wil herstellen/repareren zeggen ze dat ze alle bestanden op de harde schijf verwijderen.

Deze opties heb ik:

1- Recover Windows to first partition only.

2- Recover Windows to entire HD.

3- Recover Windows to entire HD with two partitions.

Is er een mogelijk heid om niet alle bestanden die op mijn windows partitie staan niet te verwijderen?

Of is er nog een optie om back up te maken voordat ik verdere acties onderneem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het op onderstaande manier ?...

Verwijder netspanning-adapter, batterij en (indien aanwezig) alle randapparatuur.

Druk nu de Aan/Uit-schakelaar een vijftal x in.

Koppel de netspanning-adapter aan (batterij nog niet terugplaatsen) en start de laptop op in veilige modus...je bereikt de veilige modus door tijdens het opstarten op de F8-toets te tokkelen.

In het scherm Geavanceerde opstartopties gebruik je de pijltjes-toetsen om Laatst bekende juiste configuratie te markeren en druk vervolgens op ENTER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk om op een usb stick een cmd te zetten en dan te booten vanaf je usb zodat ik een back up kan maken van mijn bestanden?

---------- Post toegevoegd om 15:29 ---------- Vorige post was om 15:28 ----------

Lukt het op onderstaande manier ?...

Verwijder netspanning-adapter, batterij en (indien aanwezig) alle randapparatuur.

Druk nu de Aan/Uit-schakelaar een vijftal x in.

Koppel de netspanning-adapter aan (batterij nog niet terugplaatsen) en start de laptop op in veilige modus...je bereikt de veilige modus door tijdens het opstarten op de F8-toets te tokkelen.

In het scherm Geavanceerde opstartopties gebruik je de pijltjes-toetsen om Laatst bekende juiste configuratie te markeren en druk vervolgens op ENTER.

Dat ga ik straks even uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.