Ga naar inhoud

Alleen lokaal internet


Aanbevolen berichten

Als ik het goed begrijp dan staat je vaste PC thuis en is hij draadloosverbonden met de Linksys router daar. Deze PC geeft alleen lokaal netwerk. Als je je laptop thuis gebruikt met dezelfde router, en ook draadloos werkt het wel ?

Ik zie in de IP config's inderdaad maar één vreemd verschijnsel en dat is dat je standaard gateway op 254 staat. Dit adres wordt gebruikt om alle verkeer dat niet lokaal is door te routen. Indien het niet bereikbaar is vanaf je PC dan kom je dus ook niet op het internet.

Kan je het volgende eens proberen :

Ga naar open een commando venster (CMD uitvoeren)

typ daar ping 192.168.0.254

lukt dat niet probeer dan tracert 192.168.0.254 (sommige routers blokkeren het ping commando)

als dat lukt typ dan tracert microsoft.com

kan je de resultaten plakken in je volgende post ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij mij is precies hetzelfde voorfaal ,ik heb een laptop verbonden met de modem via UTP kabel.Het probleem is dat ik bij mijn laptop melding krijg: "lokaal verbinding" en geen internet...maar als ik modem uitschakelt een weer aanzet dan krijg ik wel internet .Wat zou dit betekenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt een en al door mekaar gehaald met Ip adressen.

Het gaat hier wel degelijk om 192.168.1.1 en niet 192.168.0.1

Je hebt linksys router.

Maar die ga je nu niet gebruiken.

Laptop met netwerkkabel rechterstreeks in de modem aansluiten en dan ipconfig doen.

Kan je dan de ipconfig eens geven?

(Indien het hier om een kot gaat dan kan je ook met de laptop met netwerkkabel aansluiten op de netwerkstopcontact)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.