Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast creadeco

hallo,

ben in het bezit van een Eee pc 900 die draait op windows en had graag over geschakelt op linux

de vraag is kan ik dit zelf doen en hoe begin ik er aan ?

bij mijn pc zitten er een dvd bij van Eee pc - 900SD Linux Recovery DVD Rev. 1.0

en een CD 900SD Support CD Rev. 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag Creadeco

Ik weet er allemaal niet zoveel vanaf, dus kan ik je niets vertellen over die dvd van Eee pc.

Ik kan je wel vertellen wat je kunt doen om een propere installatie van ubuntu (de gemakkelijkste linux) op je pc te zetten:

1) Koop een pakje cd's van 700 megabyte of meer.

2) Download IMGBurn The Official ImgBurn Website Klik op 1 van de mirrors.

3) Download Ubuntu Download | Ubuntu (op de grote oranje knop drukken)

4) Open IMGBurn en steek een cd in je cd-drive en brand het Ubuntu-bestand op de cd.

5) Even wachten.

6) Je kan hem nu in je Eepc steken tijdens het opstarten, doet hij niets, dan moet je de boot-order veranderen, maar die kans lijkt me klein, aangezien er een recovery-cd bijzit.

7) Klik op Ubuntu uitproberen voor de veiligheid, let wel op: alles gaat stukken trager dan normaal in Ubuntu.

8) Het installeren wijst normaal zichzelf wel uit. Je kan kiezen van Ubuntu naast Windows te installeren en je schijf te laten verdelen in partities, maar ik zou opteren voor Windows te verwijderen.

Tip: Wees geduldig en begin niet overal op te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtsbovenaan zie je een icoontje (satelliet met zo van die boogjes boven) Als je daar op klikt zou hij normaal de beschikbare netwerken moeten geven.

Als dat icoontje er niet staat dan lijkt het me waarschijnlijk dat er iets mis is met je netwerkadapter:

-Omdat Linux hem niet herkent, steek daarom een gewone internetkabel in de pc en zoek automatisch naar updates.

-Omdat de netwerkadapter niet geactiveerd is in het bios menu. (F2 drukken tijdens opstarten en dan Wireless lan zoeken in het menu)

Bedoel je met 'dit gedaan' dat je het geinstalleerd hebt of dat je aan het uitproberen bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast creadeco

hallo,

linux mint geinstaleerd en mijn draadloos internet werkt ook , ben er bijna nu nog mijn usb adapter van mobistar internet everywhere enige idee , als ik mijn usb aansluit vind ik hem voorlopig niet terug ??

alvast bedankt voor de nutige tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, dat zal dan wel aan die stick liggen ;)

Ik zou naar apparaatbeheer gaan kijken. In Ubuntu vind je dat terug onder: System > Preferences > Hardware information Maar ik weet niet of dat in Mint ook zo is.

Hallo

Zelf had ik dit probleem ook met Mandriva. Je stickje word herkend als opslagmedium en niet als "modem". Indien het gaat om een Huwai, kan je op google even zoeken naar "modeswitch". je zal hier waarschijnlijk 2 verschillende moeten downloaden en installen en dan lukt het. Sorry dat ik je de url niet geef maar zelf heb ik deze dingen van iemand op een stickje gekregen en zo geinstalleerd. Ik weet ook niet of ze dezelfde zijn voor ubuntu en mandriva. Kijk wel uit want die van 32 bit hebben geen succes op een pc van 64 bits. Succes zou ik zeggen.

Knapgastje

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.