Ga naar inhoud

IP conflict met andere Windows 7 pc


-IGS-Fenix

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb recent de windows 7 geïnstalleerd en die configureert automatisch naar openbaar netwerk.

Ik kan geen internet verbinding maken, als ik op mijn 2de HD boot waar nog Vista op sta geraak ik zonder probleem op internet.

Er is nog een laptop aanwezig met ook windows 7 en kan dus een thuisgroep maken.

Als ik dit doe dan en terug verwijder verander er niets.

In mijn cmd vind hij geen standaard Gateway.

De modem is een FN modem van Telenet en verbonden met de lan.

De drivers van het moderboard zijn geupdate voor de windows 7.

Het is mij al gelukt om het thuisnetwerk te selecteren, maar de instelling sla automatisch terug naar openbaar en dan is mijn verbinding weer weg.

Ik geraak dus niet meer verder om mijn windows update's te downloaden en te installeren.

De installatie is een Windows 7 Home premium met SP1

Ik vermoed dat het een instelling zal zijn, maar kan niet bedenken waar die dan zal zitten.

de firewall is ook al eens uitgeschakeld om te weten of er dan verbinding is, maar ook zonder resultaat.

Ik kan nog verder met de vista, maar daar er geen update ondersteuning meer voor is zou ik liever op de 7 werken, ook voor mijn games zou dat aangenamer zijn.

Weet u nog een mogenlijkheid?

Mvg,

Fen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee openbaar totaal geen internet, op mijn werk hebben ze ook al hun hoofd gebroken erover.

Heb de firewall al uitgezet, tenzij dan de poorten toegezet worden door den windows, weet ik niet wat die van problemen kan geven.

Vandaar dat ik dus via het groot puliek eens luister voor een oplossing hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen internet verbinding hebt, kan speccy geen snapshot publiceren.

Open speccy en wacht tot de scan gedaan is.

Ga naar bestand - opslaan als tekstdocument.

Open het opgeslagen bestand en kijk bij besturingssysteem.

Verwijder het serienummer en sluit het bestand.

Overschrijf de bestaande versie.

Voeg nu dit bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

We zullen ook eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.