Ga naar inhoud

rechten teruggave geld bij nieuwe mobiel.


Aanbevolen berichten

beste mensen,

misschien een beetje rare vraag.

ik heb onlangs een Htc one v gekocht op belsimpel.nl

toen ik hem aan deed zat er een dode pixel op het scherm en de software deugde niet.

ik heb gelijk op gebeld en mij werd verteld als ik hem op zou sturen zou ik een nieuwe ontvangen.

6 dagen later kreeg ik weer een pakketje, ik deed de mobiel aan en er zat weer een dode pixel in! ik weer opbellen in ik zei gelijk dit is de zelfde mobiel die gewoon gereset is!

maar hij zei dat het echt een nieuwe is, als ik hem op zou sturen zou ik voor de tweede keer een nieuwe ontvangen.

ook zei hij dat hij niet in nieuw staat meer verkeerde, terwijl ik alleen de adapter en de mobiel uit de verpakking heb gehaald wat ik tevens ook heb vermeld en dat was geen probleem.

we zijn nu al 16,- verder door de verzendkosten die ik ook heb terug ge eist.

het is namelijk hun fout, het duurt al 2 week en voor het ongemak verwacht ik gewoon minimaal de verzendkosten terug. ik wou dat ze het totale bedrag terug storten omdat ze mij een defect product leveren en geen service. ik ga dan wel naar een ander bedrijf, maar dat was volgens de medewerker onmogelijk.

mijn vraag is of iemand weet of ik recht heb op geld terug gave?

en hoe ik dit anders het beste kan aanpakken.

alvast heel erg bedankt.

groeten, Odin

aangepast door odinfriso
Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur gezien kan je niet eisen om geld terug te geven.

Zoiets doet een leverancier alleen als hij bereid is. (Dat heb ik al meegemaakt dat men geld terug storte)

Wat de leveranciers wel moet doen is u een nieuwe geven of minstens moeten maken.

Indien het model niet te krijgen is dan dienen ze een gelijkwaardige toestel te leveren.

Ik heb even gekeken bij belsimpel.nl bij klantenservice en daar laten ze duidelijk vermelden dat ze u onmiddelijk een nieuwe toestel geven indien bij aankomst defect is.

Maar er werd daar niks vermeldt of de terugzending op uw kosten is.

Normaal gezien is verzendkosten op rekening van de verkoper.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

het toestel was bij ontvangst defect en ze leveren mij alleen kosten en weken zonder mobiel?

mag ik dan serieus geen geld terug eisen?

ik wil gewoon naar een andere leverancier waar wel gewoon zaken mee valt te doen.

---------- Post toegevoegd om 23:50 ---------- Vorige post was om 23:47 ----------

en hoe zit het met de 16,- aan verzendkosten. ik moet betalen door dat hun een defect product aan mij leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Blijkbaar kunnen handelaars zich veel permitteren.

Ik heb net hetzelfde meegemaakt met een Nokia gsm. Nokia was defect bij ontvangst. Het toestel is al 4x terug naar Nokia gestuurd. Ik moest hem binnenbrengen in een Belgacom winkel maar tot op heden zit ik nog steeds met een defect toestel. Het enige verschil met uw probleem is dat ik een herlaadkaart heb.

Ben ook benieuwd of je nog enige reactie krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.