Ga naar inhoud

Blauwe strepen op beeldscherm


Exif

Aanbevolen berichten

Bij nVidia kun je in veilige modus (lage resolutie) goed beeld hebben en in hoge resolutie slecht beeld ondanks hardware probleem.

Als je geen tweede scherm hebt en zeker wil zijn van drivers etc gebruik je best een gratis Knoppix boot CD. Als je daar hoge resolutie hebt is er hardware niets gebroken, maar als dit ook niet lukt, of enkel in lage resolutie, dan kun je besluiten dat je een hardware probleem hebt. Bij desktop kun je evenvoudig een nieuwe schermkaart steken bij een laptop is dit te duur, maar kun je betaalbaar laten repareren .

aangepast door Asus
commerciële link verwijderd !
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nvidia Drivers blijft terugkomen in de software lijst, maar voor ik het verwijderde stond er geen grootte aangegeven en nu staat er achter grootte: 1.493,00 MB.

Hij zei bij het heropstarten wel nieuwe hardware gevonden te hebben en vroeg om de videocontrollers automatisch of manueel te installeren.

Daarnaast is die PhysX systeemsoftware er ook nog, hij krijgt dat niet weg in veilige modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC Helpforum moderator bericht:

Beste computerexpert,

In jouw twee forumposts werd een commerciële link geplaatst naar dezelfde firma, dit lijkt me geen toeval meer te zijn.

Beide linken werden dan ook verwijderd, gelieve de forumregels (klik er op) door te nemen met bijzondere aandacht voor de bepalingen betreffende het maken van reclame en het drijven van handel...adverteren doe je best op de gekende zoekertjessites.

Vriendelijke groeten,

Asus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zei bij het heropstarten wel nieuwe hardware gevonden te hebben en vroeg om de videocontrollers automatisch of manueel te installeren.

Je moet eerst zorgen dat Windows de driver niet installeert.

Zodat je kan testen of je wel of geen blauwe strepen krijgt.

Het kan zijn dat de voeding alhoewel het wel werkt teweinig vermogen geeft of deels stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja maar hoe doe je dat dan. Die PhysX wilt hij niet weg doen in veilige modus en als ik op Nvidia Drivers verwijderen klik gebeurt er niets.

Ik heb wel een map gevonden met verschillende Nvidia drivers (oudere versies) maar die mag je niet zomaar in de prullenbak kieperen zeker ofwel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om oudere versie Nvidia drivers gaat dan mag je gerust verwijderen.

Daarna dit doen:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik zal dit eerst doen.

Kapotte voeding zou misschien wel eens het probleem kunnen zijn, want ik heb ook al een tijd last met het opstarten van de pc: als ik de power knop indruk begint hij dan wel te draaien, maar blijf het scherm zwart. Meestal moet ik hem dan een aantal keer op- en af zetten via de power knop en soms lukt het dan en krijg ik wel beeld.

aangepast door Exif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.