Ga naar inhoud

ID3 tags automatisch aanpassen mogelijk?


supernikje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net een miniketen gekocht van LG (Fa166) om er ook mijn muziekbestanden af te kunnen spelen via USB.

Alle liedjes zijn mooi geordend op usb : naam van artiest eerst, vervolgens titel van lied.

Enkel houdt de miniketen enkel rekening met de ID3 tags.

M.a.w. Er zit geen alfabetische logica in het afspelen van de nummers daar de titel die ik via PC aanbracht niet steeds overéénstemt met de ID3 tag :argh:.

Zijn er programma's die er kunnen voor zorgen (convertertie-programma's ofzo) dat de ID3-tags aangepast worden aan de naam die ik gaf via PC aan de songs?

Ik zie het niet zitten om dit allemaal manueel te doen (weet trouwens niet hoe ik de id3-tags kan aanpassen), het zijn 656 songs....

Dank bij voorbaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens die info die ik kan terugvinden zou dit moeten lukken met MediaMonkey (klik er op).

Een Engelstalige handleiding vind je hier, een vertaling naar het Nederlands kan je hier bekijken.

Bedankt voor de tip Asus :top:

Ik heb het programma geïnstalleerd, de id3-tags laten verwijderen : er is al iets meer logica in het afspelen van de nummers maar het is nog niet helemaal op punt.

Zo speelt hij bv. eerst een nummer van Bon Jovi af, daarna van een andere artiest om later terug Bon jovi af te spelen.

Het zal aan mij liggen vrees ik, zal het programma nog niet helemaal onder de knie hebben...

Zal het later nog eens beter bestuderen en wie weet lukt het, thankx :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor !

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is laat ik het nog even open.

Misschien zijn er nog mensen die het lezen en bekend zijn met Mediamonkey die me kunnen uitleggen hoe ik het precies moet doen voor ik er zelf aan uit geraak.

Het ligt zo : ik zou willen dat de miniketen de nummers afspeelt in de volgorde die ikzelf aan het mp3-bestand gevoegd heb.

M.a.w. elk bestand heb ik een naam gegeven beginnend met de naam van de artiest.

Ik dacht met de ID3-tags te verwijderen dat hij automatisch naar de bestandsnaam zou kijken, maar blijkbaar volgt hij nog niet correct het alfabet. Er moet dus nog een probleem zijn met die tags vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat er meer dan 600 nummers opstaan :dong:

Sowieso ga ik de nummers wel in folders plaatsen om het wat overzichtelijker te maken op de miniketen.

Voor de artiesten waar er veel nummers van op staan creëer ik een map met artiestennaam en de andere plaats ik gewoon in een map met de eerste letter van de artiestenaam : zal al een begin zijn :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.