Ga naar inhoud

Installatie software printer


Olly

Aanbevolen berichten

Bij de installatie van de software van een Canon Pixma printer krijg ik op het einde de melding 'MP Drivers - Er is geen nieuwe poort aangemaakt:0000'. Daarna begint de CD weer van voor af aan. De laptop herstarten heeft niet geholpen. Wie kan mij helpen dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Olly,

Welkom op PCH!

Dit is een probleem dat nog wel eens voor komt bij de installatie van Canon printers.

Hieronder stapsgewijs de oplossing (in het Engels), in dit geval beschreven voor een PIXMA MX340, maar het werkt ook voor andere modellen:

Uninstalling and reinstalling the network port and printer driver should

resolve this issue. To perform the uninstall, please have the PIXMA

MX340's CDROM in the CDROM drive and then follow these steps:

1. Click on Start and then Run.

2. Click Browse. In the browse window, on the left hand side in the

row of big icons, click on My Computer.

3. In the window to the right, double click the printer CDROM named

CANON_IJ.

4. Double click the folder named WIN.

5. Double click the folders named Driver and then DrvSetup.

6. Double click the file named DELDRV. In the Run box click ok.

7. Click Execute to start uninstall and Yes to completely uninstall

the drivers.

8. Once finished, click on Start and then Run.

9. Click Browse. In the browse window, on the left hand side in the

row of big icons, click on My Computer.

10. In the window to the right, double click the printer CDROM named

CANON_IJ.

11. Double click the folders named WIN, DRIVER and then LAN.

12. Double click the file named CNMNPU.exe

13. In the Run box click OK and then Yes on the Delete BJNP Port

window.

14. The uninstaller will prompt you to restart the computer, please

click Yes to restart the computer.

Once the printer has been uninstalled, restart the computer.

When the computer restarts, please make sure to disable any firewall or

anti-spyware programs currently installed. Then we will reinstall. To

do so, please follow these steps:

1. Turn your PIXMA MX340 off.

2. Insert the CDROM that came with the unit. The setup program will

start automatically.

3. If the Autoplay screen appears, click Run and then Continue.

4. Click on Custom Install.

5. When the Custom Install screen appears, Check the MP Drivers/MX340

Drivers and the Canon IJ Network Tool.

6. Read the License Agreement carefully and click Yes if you agree.

7. When the Setup Method appears, choose Printer is already connected

to the network.

8. Click Next.

9. When the Printer Connection screen appears, connect the PIXMA MX340

to the computer using the USB cable and turn on the PIXMA MX340.

10. Click Next on the Setup Preparations screen.

11. When the Access Points screen appears, select an access point to

use and then click Connect.

12. If the Set Printer IP Address screen appears, click Connect.

13. If the Network Setup of Card Slot window appears, click Next.

14. When the Setup Completion dialog box appears, disconnect the USB

cable and then click Next.

15. On the Connection Performance Measurement screen, click Next.

16. Confirm the results and then click Finish to complete the

installation.

Bron: new port could not be created.:0000 - Microsoft Answers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de installatie van de software van een Canon Pixma printer krijg ik op het einde de melding 'MP Drivers - Er is geen nieuwe poort aangemaakt:0000'. Daarna begint de CD weer van voor af aan. De laptop herstarten heeft niet geholpen. Wie kan mij helpen dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt :-)

Super bedankt, het is gelukt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.