Ga naar inhoud

Tijdelijke grafische kaart


Aanbevolen berichten

Ookal zou je de basiscomponenten vervangen, zullen er andere factoren een grote rol spelen. De aansluitingen van je dvd-drive en harde schijf bijvoorbeeld, de voeding, de behuizing en zo kan ik er nog een paar opnoemen. Je pc heeft helaas een tijdperk bereikt waar geen upgrade meer mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zeg niet dat je geen prestatiewinst gaat boeken, ik wil gewoon duidelijk maken dat je het potentieel van je nieuwe grafische kaart gewoon maar half gebruikt.

Laat me het even zo stellen: Stel dat je een kamer (= computer) hebt met 4 stoelen (= videokaart) en je huidige tafel heeft maar 2 zitplaatsen. Als je een tafel met acht zitjes koopt, zal je er maar 4 stoelen kunnen zetten i.p.v. 8, wat je uiteindelijk nog een verbetering oplevert, maar slechts half zo veel als waarvoor je hebt betaald. Een computer waarmee je een verlies behaalt van 50% is gewoon niet rendabel en in andere woorden dus, niet meer - degelijk - upgradebaar.

Eindwoord: Ja, een HD7770 zal een verbetering zijn. Neen, we raden het niet aan. En dan nog, je processor speelt een heuse bottleneck in heel dit verhaal, die kan gewoon niet meer mee. Daarnaast is je behuizing hoogstwaarschijnlijk niet optimaal uitgerust voor nieuwe onderdelen.

Snap wel dat andere fora zeggen dat het je uiteindelijk nog een verbetering oplevert, maar als ze iets kennen van hardware moeten ze beseffen dat 1. een 'gemiddelde' videokaart als de HD7770 niet optimaal geschikt is en 2. dat er keuze is tussen lagere kaarten waar je wél meer potentieel in kan halen. Hooguit zou ik voor jouw systeem een CX430 v2 voeding en een HD6670 plaatsen, maar dat is echt de absolute grens. Alles daarboven is geldverspilling.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

In een computer van 2400 euro wil je geen HD7770 steken, zeker als de nieuwe generatie dan voor de deur staat. Da's dan net het omgekeerde van je huidige situatie - de videokaart zal te zwak zijn in vergelijking met de rest van de componenten.

Gezien je toch een nieuwe pc gaat kopen, zou ik gewoon een zeer lichte videokaart kopen zoals de HD 6450, waarmee je huidige voeding het nog zal halen en je dus niet te veel geld verspilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al meermaals heb aangeraden en uitgelegd in vorige posts, koop een lichte videokaart zoals de HD 6450 en een relatief goedkope maar degelijke voeding zoals de CX430 v2, en wacht met de aanschaf van een "goede" videokaart tot je die nieuwe pc kan kopen. De HD 6450 zal toch zowieso een verbetering zijn op hetgeen wat je nu hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.