Ga naar inhoud

kan youtube filmpjes niet meer draaien,


noppie

Aanbevolen berichten

Ga via je startmenu naar:

Configuratiescherm\Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht\Gebruikersaccounts\Uw accounttype wijzigen

Daar kan je kiezen tussen gebruikersaccount (wat jij zal hebben) en administrator account.

Indien er reeds een administrator account met paswoord op je computer actief is, dien je wel dat paswoord in te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt Jion, dit had ik al geprobeerd, maaar als ik dan het bolletje met admin-rechten selecteer (staat nu op standaardgebruiker) kan ik de wijziging niet opslaan. het vakje wordt lichtgrijs en kan ik niet selecteren.

Heb een inval gehad.

Als ik als admin inlog lukt het niet

Maar als ik onder mijn eigen gebruikersnaam inlog wel.

Ik ga nu de stappen nog een keer doorlopen

aangepast door noppie
inval
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde dat ik als administrator mezelf geen adminstrator rechten kon geven.

Dat ging wel onder mijn eigen useraccount. Dus user noppie kreeg adminstrator rechten.

Daarna heb ik hijackthis uitgevoerd. ging goed.

maar nu wil ik onder "configuratiescherm - programma's verwijderen" de ask-programma's verwijderen en dat lukt niet onder mijn eigen useraccount . Heb niet de juiste rechten. Moet je schijnbaar onder de admin-account uitvoeren.

Heb geprobeerd via mijn useraccount de admin ook admin rechten te geven maar dat lukt ook niet.

hoe krijg ik nu superpower??

moet dat met de win7disc?

aangepast door noppie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een super administrator account aanmaken, hoe je dat doet lees je hier.

Maar je hebt onderstaande uit bericht 9 nog niet uitgevoerd! :hmmmm:

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Search results}

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

R3 - URLSearchHook: (no name) - {2d8d9acc-f6d7-4362-8876-a275ca929591} - (no file)

R3 - URLSearchHook: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\prxtbVuze.dll

O2 - BHO: CrossriderApp0000498 - {11111111-1111-1111-1111-110011041198} - C:\Program Files\RewardsArcade\RewardsArcade.dll

O2 - BHO: Update Timer - {963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} - C:\Program Files\BrowserCompanion\updatebhoWin32.dll

O2 - BHO: Vuze Remote - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\prxtbVuze.dll

O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)

O3 - Toolbar: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\prxtbVuze.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ApnUpdater] "C:\Program Files\Ask.com\Updater\Updater.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [browser companion helper] C:\Program Files\BrowserCompanion\BCHelper.exe /T=3 /CHI=clbfjfbnelcflpgpklppgplejolacbej

O18 - Protocol: base64 - {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} - C:\Program Files\BrowserCompanion\tdataprotocol.dll

O18 - Protocol: chrome - {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} - C:\Program Files\BrowserCompanion\tdataprotocol.dll

O18 - Protocol: prox - {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} - C:\Program Files\BrowserCompanion\tdataprotocol.dll

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Verwijder Ask Toolbar of Ask.com via Software (indien aanwezig) of verwijder anders volgende vetgedrukte map : C:\Program Files\Ask.com

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een super administrator account aanmaken, hoe je dat doet lees je hier.

Maar je hebt onderstaande uit bericht 9 nog niet uitgevoerd! :hmmmm:

Die superuser zal ik gaan doen.

Maar ik kon bericht niet helemaal uitvoeren omdat ik de asktoolbar niet kon verwijderen en dus ook niet mbam heb uitgevoerd.

Dat heeft volgens mij met de administrator account te maken. of niet????

bedankt voor de tip om een super admin aan te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik "net user adminstrator /activat:yes" intypte kreeg ik een systeemfout 5. Toegang geweigerd.

Nou ben ik waarschijnlijk stom geweest. want ik heb via een andere account de adminstrator verwijderd

en toen weer cmd.exe uitgevoerd. vervolgens kreeg ik weer systeemfout 5. Toegang geweigerd.

kom dus weer niet verder en heb nu geen administrator account meer. Maar bij het verwijderen zei het systeem wel dat administrator niet verwijderd kon worden omdat hij aangemeld was. ( dat was niet, had ik afgemeld). maar de account is wel verdwenen.

als ik nu een nieuwe account "adminstrator" wil aanmaken en adminstrator rechten wil geven dan zegt het systeem dat die account bestaat. Kan zo echter niet meer inloggen omdat er geen pictogram meer is.

Bij active:no krijg ik dezelfde meldingen

Snappen jullie het een beetje.

aangepast door noppie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt onderstaande uit bericht 9 nog niet uitgevoerd! :hmmmm:

Maar ik kon bericht niet helemaal uitvoeren omdat ik de asktoolbar niet kon verwijderen en dus ook niet mbam heb uitgevoerd.

Dat heeft volgens mij met de administrator account te maken. of niet????

Kan je bericht 9 uitvoeren in veilige modus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.