Ga naar inhoud

wifi versterken met een repeater?


timwery

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een Linksys WRT160N router in mijn living staan en dit werkt prima door heel het huis.

Mijn ouders wonen in het huis naast mij (ongeveer 50m tussen) en kunnen ook op mijn wifi maar het signaal is er heel zwak.

Ik had ergens gelezen dat ik een repeater (bijv. Edmimax universel WIFI repeater N300)in hun huis in het stopcontact kan steken die dan het signaal van mijn router kan oppikken en dan aan volledige signaalsterkte kan ontvangen.

klopt dit?

bedankt!

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kan het signaal versterken met zo'n repeater dat klopt, maar het signaal dat de repeater ontvangt moet nog voldoende sterk zijn zodat het uitgaand signaal sterk genoeg is.

De netwerkexperts die er meer ervaring in hebben zullen hier ook nog wel hun mening achter laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor ik heb hem gewoon in de stopcontact zitten zonder enige kabel

Je hebt gelijk.

Ik had het eerst niet door dat de fritzrepeater SSID naam dezelfde is als de draadloos punt of router.

Je kan inderdaad draadloos verbinding maken maar ook eveneens met kabel.

Dat is handig als je printer hebt met netwerkkabel zodat het draadloos werkt.

Maar je kan ook een switch op aansluiten zodat je meerdere toestellen of pc met netwerkkabel toch draadloos verder kan.

Nu is het wel zo dat 50 meter nogal ver is tenzij het openlucht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus zo een repeater moet dan wel lukken? eigenlijk is het misschien maar 20 à 30m max. de afstand tussen de 2 huizen.

als ik dan die repeater in het stopcontact steek bij mijn ouders thuis, zo dicht mogelijk in de buurt van de router dan moet het wel lukken?

en dan heb ik volledig sterkte/bereik?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.