Ga naar inhoud

Welke laptop beste voor mijn studie?


Aanbevolen berichten

Hoi leden,

Ik heb me onlangs aangemeld voor de opleiding werktuigbouwkunde HBO en kreeg een brief met aanbevolen specificaties voor mijn laptop.

CPU: min. quad core, min. 2ghz; min. intel core i5 processor. Aanbevolen Core i7 processor

RAM Geheugen: 64-bit systeem, min 4 Gb DDR3. Aanbevolen 8 Gb DDR3

WiFi netwerk adaptar: 802.11 a/b/g/n

Optisch station: DVD RW optical drive

Videokaart: Voor zware grafische toepassinen is een apparte mobiele videokaart benodid met voldoende geheugen min. 512, aanbevolen 1024 of meer. ondersteuning van OpenGL (minimaal versie 2.1, bij voorkeur 3.2 of hoger)

Harddisk: min. 500Gb

USB poorten: 2x USB 2.0/3.0

Beeldscherm: 15.6'' inch scherm, min. 1024x768 resolutie. Aanbevolen 17'' (1920x1080)

Besturingssysteem+software: win7, home edition en office 2010.

Ik heb op het internet 3 laptops gevonden maar weet niet welke het beste zal zijn voor mijn studie.

Dit zijn de links van de site:

Acer Aspire 5750G-2678G50MN - Laptopshop.nl

Computerland - De no-nonsense computerwinkel

DELL Inspiron Q15R - 2nd i7-2670QM Product Details bij MyCom

Sorry voor dit lange bericht :dong: en alvast bedankt voor het lezen,

Met vriendelijke groeten,

Dazko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dazko.

Ik heb je vraag verplaatst naar de afdeling aankoopadvies.

Voor een antwoord ga je moeten wachten op de hardware boys want zelf ken ik er niet veel van.

Ieder zijn specialiteit nietwaar :-)

Oh ok, bedankt en ja klopt ieder heeft zijn specialiteit haha:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twee laatste laptops passen wel in de minimale vereisten, maar er is wel wat beter te vinden.

Wat is je budget ongeveer? Deze laptop is redelijk goedkoop en voldoet aan de aanbevolen vereisten.

Voor mij gaat het vooral om een laptop dat voldoet aan de eisen waarmee ik geen problemen verder krijg met mijn studie, omdat mijn laptop er niet goeg genoeg voor is en wil dan ook de goedkoopste laptop wat te koop is halen het liefst maar zelf heb ik niet zoveel verstand. wil het liefst max. 800euro aan besteden. Ik heb trouwens een vraag de Dell inspiron Q15R heeft bij de bijbehorende link een score van ongeveer 50% van de balk bij studie hoe komt dat?

aangepast door Dazko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik weet niet of ik het hier kan plaatsen maar sommige sites gebruiken een puntensysteem van microsoft waarbij elke laptop op basis van specificaties en tests punten krijgt voor 4 gebruiksdoelen. werk&studie gaming media en nog iets.

persoonlijk vind ik dat duidelijker dan alleen maar specificaties op een rij zetten. kijk maar es hier.

Fujitsu Lifebook E782 (VFY:E7820MXG61NL)|aanbieding laptop

aangepast door manuel1974
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.