Ga naar inhoud

PC upgraden naar SSD + windows 32 bit naar 64 bit


tim521

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Alle doorsnee pc onderdelen zullen in deze kast passen.

Op je moederbord kun je daar een aansluiting vinden met de benaming SYS FAN of FAN? Hier kun je een fan op aansluiten.

Op dit moederbord zit dit rechts onderaan als ik het goed heb, een witte connector met drie pinnetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan weinig info vinden over deze grafische kaart, maar een gelijkaardige grafische kaart zou in een systeem niet voldoende hebben aan een 250 Watt voeding.

Wat dat overplaatsen betreft zou een beetje hulp van een vriend of kennis wel meegenomen zijn mocht je dit nog nooit gedaan hebben.

Een foutje hoe onbenullig het ook zou lijken op het eerste zicht kan je hardware onherstelbaar beschadigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de stekker uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen. Het ontladen via een geaard metalen voorwerp kun je regelmatig herhalen.

Ik zou eerst de voeding uit de pc halen zodat je wat meer ruimte krijgt, daarna haal je het moederbord met cpu en koeler uit je kast en leg dit indien voorhanden op een antistatische plastiek zak.

Haal hierna alle overige hardware uit de pc zoals cardreader, cd/dvd-rom station, diskette station mocht je dit nog hebben.

Leg alles netjes weg en dan kun je de nieuwe behuizing erbij nemen.

Kijk dan als je afstandhouders moet monteren dat deze zeker op de juiste plaats zitten want anders kan dit wel eens kortsluiting veroorzaken dus zeker goed opletten.

Bouw dan eerst alle hardware terug in zoals je cardreader, cd/dvd-rom station en diskette station.

Monteer het I/O shield indien voorhanden.

Hierna kun je het moederbord compleet in je nieuwe kast plaatsen en let op de de massa stripjes van het I/O shield niet in een aansluiting van je moederbord komen te zitten maar netjes er buiten om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afstandhouders zijn van die kleine busjes met schroefdraad erin waar je moederbord komt op te liggen,

Ze zitten wel eens los bij een behuizing maar het kan ook zijn dat ze geperst zijn in het metaal van de behuizing.

Als je de stekker uit het stopcontact hebt getrokken maakt deze geen massa meer en zou ik me toch ontladen aan b.v. een verwarmingselement of een metalen waterleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.