Ga naar inhoud

[Advies Aankoop] Gaming Notebook aanschaffen


Aanbevolen berichten

Dag beste mensen,

Afgelopen Juni heb ik mijn diploma voor het afronden van VWO (dat staat gelijk aan ASO in Belgie, als ik mij niet vergis) ontvangen. Als cadeau daarvoor hebben mijn ouders mij een laptop aangeboden. Ik moet zelf uitzoeken wat voor soort laptop ik wil hebben en daar heb ik erg veel moeite mee. Er is zo veel te vinden!

Ik heb dus besloten om me maar te melden op dit forum dat ik tegenkwam. Het lijkt erop dat veel mensen hier goed geholpen worden door vriendelijke en verstandige mensen (wat ik niet vaak zeg na een eerste oogopslag, complimenten dus) en ik hoop dus dat jullie mij met deze keuze kunnen helpen.

Ik heb de Laptop Matchmaking Test van Windows gedaan, zie hier de uitslag:

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]Let's show:[/TD]

[TD] Groot scherm, niet vaak verplaatsen (eigenlijk wil ik gewoon 17".)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Internet, Email & Social Media[/TD]

[TD]80[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Entertainment:[/TD]

[TD]65[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Studie & Werk:[/TD]

[TD]50[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Gaming:[/TD]

[TD]80[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]NPI-Score's[/TD]

[TD]Laptop Matchmaker[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Vervolgens heb ik de vragenlijst op deze website ingevuld:

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Ik zoek een laptop waarmee ik voornamelijk goed kan gamen. Het is ook belangrijk dat de laptop transpoorteerbaar is. (Ruimte is geen probleem, maar hij moet niet te fragiel zijn, denk aan een auto- of busreis). Daarnaast is het fijn als de accu toch 2 a 3 uur zonder de oplader kan.
  2. Wat is mijn budget ? - Ik bevind mij in de bijzondere situatie dat mijn ouders mij deze laptop als cadeau aanbieden, Ik heb geen budget, ik moet met een laptop komen en dan zeggen ze of deze goed is. Daarom zou ik graag in verschillende prijsklasses de beste laptops eruit pikken.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Een merkcomputer. Het liefst een MSI, omdat ik het prachtige kunstwerken vind en er altijd kwijlend naar kijk.
  4. Ga ik overklokken ? - Ik ben nu niet van plan over te klokken, maar naar verloop van tijd zou dit noodzakelijk kunnen zijn en zal ik dit overwegen.
  5. Ga ik later upgraden ? - Gezien het bij een laptop moeilijk is up te graden lijkt me dit lastig. Dit hangt dus af van de laptops.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ik game in ieder geval altijd met een muis en toetsenbord. Ik heb dus zeker 2 usb- aansluitingen nodig. Een 3e of een 4e zijn zeer prettig omdat ik ook wel eens met usb- sticks moet werken, wat ik ook prettiger vind met een toetsenbord.
  7. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Ik heb een prachtige Deathadder en een OK Dell toetsenbord, ik zoek enkel een mooie laptop om ze te gebruiken.
  8. Heb ik specifieke wensen ? - Ten eerste moet de laptop nog een tijdje mee. Ik zoek dus iets dat ook de games van de komende jaren nog met goede prestaties kan draaien. Ik zou het leuk vinden als ik kon streamen en gamen tegelijkertijd, maar vind het niet erg als hierdoor mijn graphics omlaag moeten. Ik zou het fijn vinden als mijn laptop Starcraft 2 afspeelt op high tot ultra graphics. Ten slotte is geluid geen probleem, maar het is een pro als de warmteafvoer niet richting mijn muishand gaat, zoals nu het geval is. Daar krijg ik een zweethand van.
  9. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Mijn ouders vertrouwen Bol.com het meest, ik heb geen bezwaar met een andere webwinkel. Komende maand bevind ik mij zowel in Belgie als in Nederland op een vast adres, dus dat maakt niet uit. Na deze maand zal ik in Nederland zijn.

Ten slotte heb ik nog een aantal vragen.

+ Ik heb een aantal keren vermeld zien staan dat een Solid State beter is dan een normale. Het lijkt er echter op dat deze veel duurder zijn en minder geheugen hebben, maar hogere prestaties.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil precies is en of ik dat moet overwegen in mijn keuze?

+ Ik heb een aantal maal gelezen over een SATA- aansluiting, Wat is dit?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

ToastieNL

Laptops die bij mij op dit moment bovenaan staan:

http://www.msi.com/product/nb/GT70-0NC.html Prijs: 2199

aangepast door ToastieNL
Laptops toevoegen
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.