Ga naar inhoud

Windows Update KB2538242 blijft vragen om te installere,n


Aanbevolen berichten

Hallo,

Het zou gaan om een "beveiligingsupdate voor herdistribueerbaar pakket Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1 (KB2538242).Telkens de laptop (XP Professional) opstart wordt de vraag gesteld om deze update te installeren. Die is ondertussen al een stuk of 8 keer geinstalleerd als je naar de geschiedenis van de updates gaat kijken :-) Ik heb het al opgezocht op vele sites maar nergens een goede oplossing gevonden.Bij het manueel zoeken naar update zit deze er ook telkens tussen. Ik heb een site gevonden waar er stond dat het een slechte update zou zijn en dat dat zou verholpen worden binnen enkele weken maar dat is ondertussen al een jaar geleden. Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / systeembeheer / service.

Scroll daar beneden en dan ziet je Windows update en dan met de rechtermuisknop op stoppen klikken.

Ga naar C:\Windows\SoftwareDistribution

Daar ziet je download en open de map en maak het leeg.

Ga terug naar service en dan met de rechtermuisknop bij Windows update en dan starten klikken.

Ga naar configuratiescherm / windows update en laat daar de nieuwste update zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat precies nogal RAP om die te installeren.Telkens ik de Windows Update probeer,staat die terug in de lijst!Er staat bij dat de download 0 kb groot is en 0 min duurt om te installeren. Windows update blijft er dus naar vragen!

Ik heb ipv windows update automatic updates geselecteerd,maar da's zeker wat je bedoelde?Windows Update vind ik niet terug bij services.msc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat screenshots genomen van bv services.msc.Daarin kan u zien dat er geen windows update staat maar wel automatic updates en het is die die ik gestopt heb en niet in configuratiescherm, maar misschien is dat hetzelfde? Ik heb ook al de tip gevonden om de 2 versies te installeren maar dit blijkt gewoon om een 32 bit te gaan (ook te zien in de screenshots).Bij het verwijderen vraagt hij naar een zeker bestand:VCREDIST.MSI ipv de exe maar dat heb ik dus niet en is nu mijn vraag of ik van die exe een msi moet maken?visual c melding 2.bmp

visual c niet verwijderd 2.bmp

64 versie 2.bmp

geen windows update 2.bmp

maar wel automatic updates 2.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK,ik zal het dan proberen het te beschrijven want ik moest de screenshots verkleinen omdat ze te groot waren.

In services.msc zie ik echt geen Windows Update staan,dus niet via configuratiescherm, maar wel "automatic updates". Misschien dat "automatic updates" ervoor zorgt dat die update continue geladen wordt? Dat proces (Automatic updates) heb ik namelijk gestopt.

Ik heb poging gedaan om zowel de 64-bit als de 32-bit versie te installeren maar dit werkt alleen op een 64-bits systeem,denk ik dan en niet op een standaard Windows XP Professional, te zien aan de melding die ik kreeg dat die processor "geen ondersteunde" processor is.

Als ik probeer om Visual C++ 2005 te herinstalleren door eerst te verwijderen vraagt hij een disk met VCredist.msi ipv vredist.exe en zolang ik dat pad niet geeft,gebeurt er verder niets. Blijkbaar kan het oude Visual C++ niet verwijderd worden of zoiets?Indien nodig probeer ik het te opnieuw zodat ik die foutmelding precies weet? Of kan ik van VCredist.exe een MSI bestand maken wat dan misschien wel zou kunnen werken?

Indien nodig zoek ik een andere manier om screenshots te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK,ik zal het dan proberen het te beschrijven want ik moest de screenshots verkleinen omdat ze te groot waren.

Dat moet je jij niet doen en gewoon als jpg opslaan en uplouden hier.

Dus PRT SCR toets klikken (of PRT SCR + ALT) en dan plakken in tekenprogramma en opslaan als jpg.

Probeer eens met Windows XP in de cdrom te plaatsen.

Heb even gekeken in Windows XP en er is geen Windows update bij service.

In dat geval moet je bij configuratiescherm / windows update de derde keuze nemen en niet automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.