Ga naar inhoud

PC samenstelling


Aanbevolen berichten

Hallo,

Hierbij zou ik willen vragen of er iemand advies kan geven over het samenstellen van een pc. Met gebruik van een stappenplan van dit forum zou ik graag willen weten wat mijn mogelijkheden zijn.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - PC voor studie maar ook voor af en toe een game spelen (Call of Duty/ battlefield enz (redelijk/hoge fps))
  2. Wat is mijn budget ? - Mijn budget ligt tussen de 400/600 euro, natuurlijk zou de goedkoopste optie voor een redelijke game-ervaring het beste zijn.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Hierbij heb ik geen keuze, dit mag door jullie beoordeeld worden wat eventueel het beste is.
  4. Ga ik overklokken ? - Geen ervaring mee dus niet van toepassing om dit te gaan doen.
  5. Ga ik later upgraden ? - Zeker van sprake als ik dat kan betalen.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - overbodig
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Zelf geen ervaring mee maar een oom die dat eventueel voor mij zou kunnen doen.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 home premium is genoeg.
  9. Ga ik zelf installeren ? - Zelf/ behulp van oom.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Geen voorkeur van behuizing, zolang het binnen budget blijft en geen invloed heeft op Prestatie.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Niet nodig, al in bezit.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Een stillere PC is altijd gewild, als dat lukt binnen het budget is het geen probleem.
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Woon in Nederland, maar geen specifieke webwinkel, waarbij de producten het goedkoopste zijn met een goede levering?

Kijk uit naar een antwoord, alvast bedankt!

-Ken-

PS: Zelf heb ik nog beetje rond gekeken en kwam bij deze site uit..

http://www.cyberpowerpc.com/system/CyberPower_H61_Configurator/

Zou dit een mooie PC zijn en wat zouden jullie er eventueel aan veranderen tot een prijsklasse van 575dollar(omgerekend circa 475eu)

of is dit( http://gamepc.nl/amd-game-pc ) misschien een mooie PC voor games zoals MW3/BF3 (redelijk/goede kwaliteit)

aangepast door kenberg123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrees dat je voor dat bedrag niet echt kan spreken van een game-pc, daarvoor is het budget echt te beperkt. Een goede Nederlandse webwinkel is Azerty.nl, we baseren de meeste van onze samenstellingen hierop.

Samenstelling: Ik heb redelijk wat moeten besparen, maar de twee belangrijkste onderdelen in een game-pc, namelijk de processor en de grafische kaart, nemen al ruim de helft van het budget in. De processor is dan ook de redelijk snelle i5 3450, en de grafische kracht wordt verzorgd door de HD 7770 Ghz Edition. Er is gekozen voor een 500GB harde schijf, en slechts 4GB RAM-geheugen. Je kan dit wel gemakkelijk uitbreiden. Een DVD-brander ontbreekt uiteraard niet en ook Windows 7 is aanwezig. Het ASRock H77 moederbord is simpel, maar degelijk. Dit alles wordt geplaatst in een Bitfenix Merc behuizing en wordt gevoed door een Cooler Master GX Lite 500W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet doen. Processor, moederbord, behuizing en voeding zijn ondermaats voor die prijs. De videokaart is vrijwel overbodig, aangezien de geïntegreerde oplossing dezelfde prestaties biedt. Ook zit er geen besturingssysteem op, wat het geheel nog eens een stuk onaantrekkelijker maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMD versus Intel... Een vraag die al tientallen jaren gesteld wordt, en waarschijnlijk nog vele jaren gesteld zal worden. :-)

Het zit zo, beide merken leveren heel goede producten, maar ze 'snoepen' telkens de almachtige kroon van 'beste processorgeneratie' of 'snelste processor' af van elkaar. Momenteel is de huidige generatie van Intel wel degelijk de beste, AMD biedt wel meer waar voor zijn geld, maar de huidige Intel processoren zijn duidelijk meer future-proof.

Wat ik probeer te zeggen is, met een high-end AMD van de huidige generatie zal je ongeveer dezelfde gaming prestaties behalen als een middenklasse Intel, maar het is erg duidelijk dat de AMD processor dit niet lang zal volhouden. Als we dezelfde processoren vergelijken binnen 2 jaar met één van de nieuwste intensieve games, zal Intel als duidelijke overwinnaar uitkomen. Ook voor algemeen processorwerk is Intel duidelijk de beste.

Hoewel, je weet nooit wat de ander in petto heeft voor de volgende generatie. De kans bestaat dat AMD met de volgende generatie Intel gaat verpulveren op gebied van prijs/prestaties, maar de kans bestaat ook dat AMD simpelweg niet (meer) opkan tegen Intel.

Ik zeg niet dat AMD's slechte producten zijn, integendeel, maar voor jouw samenstelling, lijkt me de extra investering in de Intel processor absoluut geschikt. Een videokaart kan je gemakkelijk upgraden door een tweede exemplaar eraan toe te voegen, maar een processor upgraden is een al wat kostelijker grapje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik het zo lees ben ik het volledig met je eens..

Hopelijk krijg ik al het geld bij elkaar en anders wordt het nog een beetje doorsparen..

Zowiezo wil ik een 8GB ram geheugen erin hebben dus dan laat ik het systeem nog even afwachten..

Bedankt voor je reactie en ik hou je op de hoogte!

PS: Ik zie jouw samenstelling erg zitten, alvast bedankt. En hoe kom je aan zoveel kennis voor een ''15jarige'' (no hate haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor :)

Hoe ik kom aan deze kennis? Goh, eigenlijk is het begonnen met een vraag voor een samenstelling op PC-Helpforum net zoals jij, heb toen een lading vragen gesteld, letterlijk 20 forumpagina's vol xD, heb enorm veel bijgeleerd van een aantal forumleden hier. Is intussen al een paar jaar geleden, zoals je ziet ben ik blijven plakken en maak ik nu zelf de samenstellingen, probeer ook om mijn kennis door te geven aan de forumlezers. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.