Ga naar inhoud

Probleem met legale windows


Aanbevolen berichten

Mijn vraag is ik had geen legale Windows 7 ,maar ik heb nu een legale Windows een kennis heeft mijn geholpen om het in orde te maken ,hij heeft enkel de code die op de box stond ingevuld,maar ik krijg nog steeds de melding dat ik geen legale Windows 7 heb.

Hoe kan dat moest hij ook de dvd die er bij zat installeren?

Volgens hem hoefde dat niet,en wat moet ik nu doen,als ik de dvd er op installeer raak ik dan mijn Microsoft office kwijt.

Ik ben ten einde raad kunnen jullie mijn hiervoor een advies geven wat ik nu moet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Nel,

Welkom op PCH!

Vaak is bij een illegale Windows het volledige activeer-process er uit gehaald.

De enige optie die je hebt is een clean install met een officiële Windows 7 DVD.

en wat moet ik nu doen,als ik de dvd er op installeer raak ik dan mijn Microsoft office kwijt.

Alle geïnstalleerde programma's ben je inderdaad kwijt.

Indien je geen Officiële Office hebt, kan je steeds gebruik maken van een gratis alternatief: LibreOffice of OpenOffice.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle geïnstalleerde programma's raak je kwijt en zal je dus opnieuw moeten installeren.

Al je persoonlijke bestanden (documenten, foto's, muziek, enz.) kan je veilig op een externe harde schijf of dergelijke kopiëren, zodat je deze na herinstallatie van je Windows terug kan overzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Nel,

We zijn uiteraard niet zeker of je kennis alles goed heeft ingevuld dus stel ik voor dat je even het volgende probeert:

1) Klik op start, en kies Deze Computer

post-2-1417705002,8934_thumb.png

2) Kies Systeemeigenschappen

post-2-1417705002,9445_thumb.png

3) onderaan zie hopelijk de optie Wijzig productcode

post-2-1417705002,9837_thumb.png

4) In het volgende venster kan je je nieuwe productcode ingeven.

post-2-1417705003,6668_thumb.png

Doorloop de volgende stappen en ga na of na het einde van de stappen onder de Systeemeigenschappen, nu wel het logo Genuine verschijnt...

post-2-1417705003,7396_thumb.jpg

Mocht dit alles niet lukken, dan kunnen we nog even proberen je windows exemplaar te legaliseren via de telefonische activatie:

1) druk op start en in het zoekvenster typ je slui.exe 4 en druk op de enter toets

post-2-1417705002,8499_thumb.png

2) kies Belgie of Nederland in de lijst en kies volgende

post-2-1417705003,7882_thumb.png

3) Hierin staat dat je moet bellen naar het gratis nummer 0800 023 3487 (Nederland) of 0800 40758 (Belgie) en je zal met je toestel de nummers moeten ingeven die weergegeven worden in de blokken 1 tot 9.

Het handigste is dat je dit doet met een gsm toestel en zet deze op luidspreker. (zo kan je luisteren en meteen ingeven.

post-2-1417705003,8411_thumb.png

4) Nu zal dit automatisch systeem heel waarschijnlijk opmerken dat dit de illegale versie is en zal je doorverbonden worden met een medewerker. Aan deze persoon kan je uitleggen dat je een nieuwe productcode bij de hand hebt (zal je dus bij je moeten hebben), en hij zal je daarna de activatiecode bezorgen om in de geven in dit venster.

Dit in de veronderstelling dat dit allemaal lukt dus :-)

Ik stel voor dat je dit even gewoon probeert, je kan niks verkeerd doen eigenlijk !

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Karel, mijn Pc hulp komt over 2 weken. en zo lang hou ik het gelukkig wel uit.

Gr Nel

Beste Nel, ik hoop het alvast, want met een illegale windows zal je merken dat het steeds moeilijker gaat worden om te starten of aan de melden op de pc, dus hoe sneller je pc hulp kan komen (of jij de bovenstaande uitleg kan proberen) hoe beter :-)

Nogmaals je kan weinig verkeerd doen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.