Ga naar inhoud

Acer Aspire laptop geheugen uitbreiden


Davidnyh

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit hier met een Acer Aspire 8920g laptop met geheugen problemen. Er zit nu momenteel 4 gb op waarvan er volgens Windows maar 3 beschikbaar is. Ik heb ook het programma van Microsoft laten runnen om te kijken of er problemen waren en deze geeft aan dat er inderdaad problemen zijn. Ik krijg geregeld blauwe schermen en problemen met installaties.

Mijn vraag is nu of ik deze kan uitbreiden bijvoorbeeld met 8 gb en welk geheugen moet ik hiervoor gebruiken. Ik zou graag mijn geheugen willen bestellen via memoryshop.be omdat deze snel leveren. Kunnen jullie mij hierbij helpen zodat ik niet de verkeerde ram geheugen bestel.

Alvast bedankt.

Mvg

David Nyh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Davidnyh,

welkom op PCH... :-)

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je werkt met een 32-bit versie van Windows 7 en je hebt momenteel 4GB RAM geïnstalleerd...elke euro die je nu uitgeeft aan extra geheugen is puur weggegooid geld, want in een 32-bit Windows-versie wordt er maximaal 3.2 GB RAM gebruikt.

Je installatie is zeer recent, werden alle noodzakelijke drivers geïnstalleerd, te beginnen met de chipset ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat ik veel last van problemen had en geen virussen aantrof en toch regelmatig bsod's kreeg en problemen bij sommige installaties, heb ik voordat ik het geheugen had getest mijn pc geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd. Hierdoor zijn er sommige driver updates niet gedaan. Ik heb nu ondertussen sommige Acer drivers geïnstalleerd.

De chipset driver heb ik niet geïnstalleerd. Waar vind ik deze?

Voordien stond er op deze PC Windows Vista maar nu heb ik er Windows 7 op gezet. Ligt het dan toch niet aan het geheugen?

aangepast door Davidnyh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar de site van Intel en run hier de Driver Update Utility (klik op Check your system for the latest updates).

Om deze toepassing te kunnen uitvoeren heb je Java nodig, wanneer je deze niet op je systeem hebt krijg je daar melding van.

Vindt deze tool drivers die mogen geüpdate worden ?

Je kan perfect je RAM-geheugen eens controleren op eventuele fouten, dit doen we met het gratis programma Memtest 86+...de volledige handleiding hiervoor vind je hier.

Je mag deze test gerust zo'n 12 à 15 uur laten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Driver Update Utility laten uitvoeren en deze vond dat mijn Chipset moest geüpdate worden. Dit heb ik nu gedaan. Er stonden nog andere drivers in zoals Wireless Networking (WiFi) driver met de volgende boodschap 'This device is unknown or unsupported. Please contact the manufacturer for possible' maar deze zijn via de Acer driver website geüpdate.

Hier een nieuwe log voor het geval je de eventuele wijzigingen kan zien: http://speccy.piriform.com/results/1FYvcXlZXzPcaXAbEL1w5wp

Ik heb Memtest 86 laten runnen na mijn eerste post maar wel maar 3 uur. Maar deze gaf wel al aan dat er problemen waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er bij vermelden dat net zoals voor de herinstallatie ik ook veel problemen had en heb met het updaten van Windows. Er zijn zo een 92 updates beschikbaar maar het lukt mij niet deze uit te voeren. En heb ook verschillende opties die ik op forums heb gevonden uitgeprobeerd zonder succes.

Ook valt de auto protect van Norton 360 soms uit. Ik krijg dan de melding dat deze is uitgeschakeld. Ik kan dan kiezen om het te repareren maar dat is dan steeds zonder succes. Na het heropstarten is alles terug actief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chipset is dus in orde...heb je de drivers van je videokaart, geluid, netwerkkaarten, etc geïnstalleerd ?...je kan de drivers hier bij Acer downloaden (Vista drivers doen het meestal onder Windows 7) of rechtstreeks bij de fabrikant van de hardware.

De melding bij Intel (This device is unknown or unsupported....) heeft als oorzaak dat het om een niet-Intel product gaat.

Je hebt dus een probleem met het RAM, dus kreeg je een scherm met fouten zoals hier (rode achtergrond) ?...wanneer je de test herhaalt met één latje en slot per slot kan je uitvissen of er een probleem is met één of beide latje of met een geheugenslot.

Hoe voer je de updates van Windows uit ?...

Wanneer je bij het afsluiten van je pc merkt dat er nieuwe updates zijn gevonden sluit je op dat moment beter niet af, maar ga je beter eventjes via Windows Update (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update) kijken naar de aangeboden updates...selecteer wat je wil installeren, voer de installatie uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op...sluit pas volledig af na de installatie van de updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide latjes RAM apart getest. Bij één kreeg ik na meer dan 5 uur in beide slots geen rode achtergrond maar bij de andere kreeg ik deze wel onmiddellijk in beide slots. Het ligt dus niet aan de slots maar aan één geheugen latje.

Dit was gisteren.

Nu vandaag start ik hem gewoon op zonder problemen en lukt het mij om de updates van Windows één voor één uit te voeren.

Nadat ik hem na de tweede keer opnieuw moest opstarten start hij niet meer op. Kom zelf niet meer in de BIOS terecht. Wat kan ik doen? Heb al eens geprobeerd door één of beide latjes ram er uit te halen en ook de twee harde schijven er uit gehaald maar zonder succes. Dit kan toch geen kortsluiting zijn want ik kreeg na de test van gisteren mijn laptop terug opgestart.

Help.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.