Ga naar inhoud

Sitecom Extender WL330 300N Nachtmerrie


roelp

Aanbevolen berichten

Hoi,

I heb het volgende probleem met mijn Sitecom range extender WL-330 300N:

De sitecom komt uiteindelijk wel voor in de lijst met beschikbare draadloze netwerken en hij geeft ook aan Verbonden (met 5 streepjes full range), maar alsnog geen Internet (melding: Onbekend netwerk, geen internet toegang).

Reeds de handleiding op deze site gevolgd (http://www.pc-helpforum.be/f211/wireless-range-extender-26446/)

Echter, zonder succes.

Het blijft zeggen: "Waiting for keys" (op de Home page van de sitecom onder de Heading "Wireless Configure" Mode:Universal Repeater:"Waiting for keys").

Ik heb de volgende instellingen in de sitecom aangebracht (na inloggen):

Select Site Survey: Geeft me automatisch de naam van ROOT AP SSID: MyrouterHG655d (geselecteerd in de lijst van gevonden networks)

Channel number: 5 (zelfde als in router)

Encryption Type: WPA Pre-shared Key, WPA (TKIP). (P.S. Mijn router heeft WPA2-Personal en TKIP, maar ook WPA2(AES) geprobeerd zonder succes).

Pre-Shared Key: XXXXXXX (precies hetzelfde als in de router (case-sensitive)

Toolbox: DHCP: disabled

Ik heb een HUAWEI HG655d router en Windows 7.

Deze router heeft de volgende settings:

DHCP enabled:

Start IP: 192.168.1.65

End IP: 192.168.1.254

LAN IP address: 192.168.1.1

Subnet mask: 255.255.255.0

Heb IP- adressen aangepast onder Toolbox-->IP Management :

IP adres: 192.168.1.234

Subnet mask: 255.255.255.0

Default Gateaway = 192.168.1.1

Geen succes.

Moet ik DHCP nu wel of niet aanzetten en als ja, welke IP adressen moet ik dan invullen bij DHCP Server?

Wie kan me helpen?

Thanks,

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Herstart de access-point eens door stroom even uit en aan te zetten.

Misschien ben je vergeten om draadloos netwerkkaart weer terug op automatisch IP en DNS in te stellen.

Mogelijk moet je opnieuw resetten door achteraan de resetknop blijven drukken tot de lampjes flikkeren.

Stroom even uit en aan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad de IP adressen van de LAN verbinding aangepast (zie hieronder) en weer op automatisch gezet op het eind.

1. Maar als ik jou bericht lees, zeg je eigenlijk dat ik de IP adressen van de Draadloze Netwerkverbinding moest aanpassen (en uiteraard weer terugzetten)

Welke moet ik nu eigenlijk aanpassen??? LAN of Draadloze (Heb ze trouwens allebei apart aangepast maar ook zonder succes)

2. Volgens jouw handleiding zeg je IP van LAN: 192.168.0.10, Subnet: 255.255.255.0 en Stand Gateway: 192.168.0.234

maar de Sitecom Manual zegt zoals onderstaand vermeld.

Dus ik ben nu een beetje confused.

IP address:

192.168.0.2

Subnet Mask:

255.255.255.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maak in principe niet uit dat je lan of draadloos kies.

Als je draadloos instelt dan dient je draadloos een verbinding maken met de access-point.

Dus daar instellen als

IP = 192.168.0.10

subnetmasker =255.255.255.0

standaard-gateaway = 192.168.0.234 (dat is de fabriekadres IP van access-point)

Daarna verbinding maken met access-point

In access-point stel ze dan zo

IP adres: 192.168.1.234 --> dit mag je kiezen maar doch enkel de laatste cijfers veranderen.

Subnet mask: 255.255.255.0

Default Gateaway = 192.168.1.1 ---> dit is de eerste router IP adres indien dat zo is.

[

192.168.0.2

/QUOTE]

Het maakt niks uit want je kan 192.168.0.2 tot 192.168.0.233 gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft,

Heb je handleiding nogmaals geprobeerd, maar nog steeds problemen.

(mijn IP van router is 192.168.1.1 ik neem aan dat dit de goede is, want hiermee log ik ook in op mijn router)

Heb nl niet zoveel verstand van IPadressen :hmpf:

Volgens je handleiding:

Nadat ik de IP adressen, nav mijn IP adres, op de Sitecom in IP Management heb aangepast zoals je zegt in: 192.168.1.234 en Subnet in 255.255.255.0 en Default Gateaway = 192.168.1.1

Nu zegt hij dat ik opnieuw moet gaan inloggen met het nieuwe adres 192.168.1.234.

Vervolgens druk ik op Apply wacht 20 sec. Hij zegt sitecom opnieuw aan het opstarten, maar daarna blijft de hele pagina hangen..Waarschijnlijk kan hij geen verbinding meer maken, aangezien ik de IP adressen heb aangepast in de sitecom.

Wat doe ik nu fout?

Trouwens klopt mijn IP adres wel:??? als ik in DOS ipconfig /all geeft hij bij Draadloos LAN adapter:

IPv4-adres: 192.168.1.67 en bij stand gateway: 192.168.1.1. Welke moet ik nu hebben?

zie Bijlage.

post-35947-1417705004,5114_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ipconfig is van de verbinding met de router dus niet access-point dan is de standaard gateaway 192.168.1.1

[

Nu zegt hij dat ik opnieuw moet gaan inloggen met het nieuwe adres 192.168.1.234.

/QUOTE]

Als je met netwerkkabel verbonden bent met sitecom dan werkt het soms niet goed.

Dan kan je beter draadloos doen:

In draadloos zet je zo in:

IP = 192.168.1.10

subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard-gateaway = 192.168.1.234

Verbind dan met access-point en dan kan je verder instellen.

Als je dan klaar bent dan IP en DNS van draadloos netwerkkaart terug op automatisch zetten.

Spijtig genoeg kan ik dat niet op afstand doen anders zou ik het zelf ingesteld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft,

Vreemd is het volgende: heb de Sitecom op een andere laptop uitgeprobeerd met een andere provider (Ziggo, kabel).

Hij geeft daar precies hetzelfde probleem, nl "Waiting for keys"

Vervolgens heb ik op de Security Tab de security van WPA(TKIP) naar WPA2(AES) veranderd. En Ja: het werkt.

Maar hetzelfde heb ik dus gedaan op de eerste laptop, echter zonder succes.

Hoe kan dit?? Het heeft dus hoogstwaarschijnlijk wel met de Security te maken.

De HUAWEi router heeft trouwens de volgende Encrytion: WPA2-PSK TKIP.

Moet ik dit misschien veranderen??

Ik zal morgen de optie die jij aangeeft, draadloos verbinden, ook uitproberen.

Alvast bedankt zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer anders WPA2 Mixed

Bij mij staat WPA2(AES)

Maar het kan zijn dat de laptop te oud is en geen WAP aan kan en dus enkel WEP maar dat ondersteund access-point niet.

Nota: je kan met de werkende laptop gewoon in de browser 192.168.1.234 zonder dat je IP moet instellen op voorwaarde dat de laptop een verbinding maak met de access-point.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft,

Ben zowat de hele dag bezig geweest om dat ding aan de praat te krijgen op deze laptop, ook met al jouw aanwijzingen.

Helaas niets opgeleverd. Heb ook de beveiligingsinstellingen op de HUAWEI router aangepast zodat deze matchen met de Sitecom. Wederom niets.

Merkwaardig dat ik deze Sitecom wel op een andere laptop vloeiend heb kunnen installeren binnen 5 min.

Verschil kan zijn de routers: de HUAWEI router vertikt verbinding met de Sitecon te maken of andersom.

Heb vandaag de Sitecom ingeruild voor een Linksys RE1000 (CISCO) en ga dat een dezer dagen proberen te installeren.

Als dat wel werkt heeft het hoogstwaarschijnlijk met de SItecom icm de HUAWEI router te maken die elkaar niet lusten.

Ik hou je in ieder geval op de hoogte hoe het met de Linksys afgelopen is.

Tot zover.

gr

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.