Ga naar inhoud

Sitecom Extender WL330 300N Nachtmerrie


roelp

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja het is dacht ik sinds vorig jaar. Hij is CISCO gecertificeerd. De setup gaat bijna geheel automatisch binnen paar minuten. Geen IP adressen gedoe etc. Ben zelf ook benieuwd hoe gaat zal gaan itt die Sitecom. Hou je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Stegisoft,

Zoals beloofd zou ik laten weten hoe het afgelopen is met installeren van de Linksys RE1000 Range Extender.

Helaas, ook deze kan geen verbinding met mijn router tot stand brengen (na verbinden met het WPS knopje op beide apparaten, zegt hij verbonden te zijn, maar dan blijft het systeem hangen en is er nog steeds geen verbinding).

Ook deze als test op andere laptops uitgeprobeerd (met anders routers): binnen paar minuten was ik klaar: up and running!!

Dus met hele grote waarschijnlijkheid met de HUAWEI router van ONLINE te maken. Bij ONLINE zeggen de arme en domme zielen dat ze niet weten hoe dat komt en een andere router hebben ze niet.

Heb bijna alles al uitgeprobeerd: inloggen op de router en de extenders via webinterface en security (WPA, WPA-2, kanalen, DHCP uit, etc) veranderd. Geen succes.

Nogmaals: dit zijn mijn HUAWEI routerinstellingen:

DHCP enabled:

Start IP: 192.168.1.65

End IP: 192.168.1.254

LAN IP address: 192.168.1.1

Subnet mask: 255.255.255.0

Wat moet ik in godsnaam nog doen?

Het moet dus iets in de router zijn dat aangepast moet worden.

Graag kijk ik uit naar waardevolle adviezen.

mvg,

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHCP enabled:

Best DHCP uitschakelen.

Ook deze als test op andere laptops uitgeprobeerd (met anders routers): binnen paar minuten was ik klaar: up and running!!

Bedoeld je dat ander laptop wel een verbinding kunnen maken met RE1000?

Als dat niet zo is dan best een screen maken van de lan-gedeelte (RE1000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik DHCP in de router (HUAWEI) van mijn provider moet uitzetten, dan neem ik aan dat ik dan statische IP adressen moet gaan gaan gebruiken op de laptops? Bedoel je dat? Moet ik dan wel DHCP op de extender aanzetten?

Ja, de RE1000 werkt perfect op andere laptops (andere providers en andere routers). Geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik DHCP in de router (HUAWEI) van mijn provider moet uitzetten, dan neem ik aan dat ik dan statische IP adressen moet gaan gaan gebruiken op de laptops? Bedoel je dat? Moet ik dan wel DHCP op de extender aanzetten?

Ik zeg de hele tijd dat je DHCP van HUAWEI niet mag uitschakelen.

Ja, de RE1000 werkt perfect op andere laptops (andere providers en andere routers). Geen problemen.

Maar niet in combinatie met HUAWEI?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vond ik al vreemd om DHCP uit te schakelen. Omdat je zei: "Best DHCP uitschakelen" maar je bedoeld dat het juist goed is dat DHCP aanstaat op de HUAWEI router. Verkeerd begrepen. Overigens niets veranderd daaraan.

Ja, zowel de Sitecom WL300 330N als de Linksys 100RE werken alle 2 perfect op andere laptops (en andere modems) maar dus NIET in combinatie met de HUAWEI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de extenders wel op mijn en andere laptops werken bij mensen die een andere provider en ook een andere modem/router hebben. Dus is het vrijwel 100% zeker dat het aan de HUAWEI router (instellingen) ligt bij mij thuis. De router is trouwens van ONLINE.nl. Daar weten ze niet hoe het komt en ze kunnen ook geen andere modem geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.