Ga naar inhoud

Zou graag nieuwe computer samenstellen (een geupdate versie van mijn oude config)


Aanbevolen berichten

4 jaar geleden heb ik redelijk geïnvesteerd voor een goede game-PC. Deze kan vandaag eigenlijk nog goed mee, al ondervind ik nu wel wat problemen (vooral online gaming / fps / rendering / enz...)

Hierbij mijn huidige setup

Voeding: Chieftec GPS-450W

Mobo: Gigabyte P35-DS3L

Processor: Intel core 2 duo E8200 2666 MHz

Grafische K Geforce 8800GT

Memory 2x 2048 DDR-800 SDRAM

Ik weet niet of dit destijds een basic setup was of al een meer geavanceerde opstelling...

Ik zou dus graag nu een config hebben die even progressief was als indertijd, budget is max 1000€

een update als het ware (kwalitatief dezelfde setup)

thx voor het advies

Shmeggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gaming
  2. Wat is mijn budget ? - optimaal : 850€ ....maximum 1000€
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? -samenstellen om prijs te drukken
  4. Ga ik overklokken ? - Nee
  5. Ga ik later upgraden ? - zou minstens 4 jaar moeten meegaan
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? -Snelheid is een must
  7. Ga ik zelf assembleren ? - ja
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? -Nee, heb windows 7 64bit versie
  9. Ga ik zelf installeren ? -Ja (is het installeren van de processor nog steeds gevoelig ?)
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? -Prijs/kwaliteit is belangrijkste. Goede graka
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Zou ik mijn voeding kunnen blijven gebruiken ?
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- België, goedkoopste webshop die toch betrouwbaar is
    Dit systeem spreekt me wel aan http://azerty.nl/1-1979-530875/tweakers-bbg-mainstream-game-sys.html
    Maar zou toch liever naar de 850€ gaan. Het basis model dat ze voorstellen vind ik persoonlijk minder goed

aangepast door shmeggy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze samenstelling gedaan voor u.

Intel Core i5 3570K / 3.4 GHz met een goede koeler erbij die beter afkoelt dan de standaard koeler

16 GB geheugen

2 TB harddisk

64 GB SSD voor een snelle opstart van PC

Behuizing met een goed airflow

2 GB videokaart Sapphire RADEON HD7850

Je kan uw eigen voeding gebruiken mits het minimaal 500 watt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een kleine aanpassing gemaakt aan de samenstelling van Stegisoft, nu heb je namelijk een veel snellere videokaart en blijf ik binnen het budget.

Intel-processoren hebben geen pinnetjes meer op de processor zelf, maar op het moederbord. In principe is het dus wat veiliger geworden (zolang je geen pinnetjes buigt op het moederbord).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z77 is heeft een betere chipset dan H77

Z77 kan je ook beter overklokken.

Over algemeen heeft Z77 meer luxe moederborden.

Daarbij kan je bij H77 slechts 1 videokaart plaatsen terwijl bij sommige Z77 2 videokaarten kan plaatsen.

Maar voor de rest is er weinig verschil.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.