Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op


stephane8

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn Toshiba L300 laptop (bijna 3 jaar oud). Toen ik gewoon op het internet zat sloot mijn computer ineens uit en er verscheen een blauw scherm. Nu wanneer ik mijn computer terug wil inschakelen verschijnt er dit bericht:

Windows cannot start. A recent hardware or software change may have caused this

Foucode:

File: \boot\bcd

Status: 0xc000000f

info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data

Ik heb vervolgens geprobeerd aan de hand van een recovery cd terug te gaan naar de fabriek instellingen maar dan krijg ik te maken met een beschadigde Rail configuratie?

Kan iemand mij hierbij helpen?

Grtz Stephane8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klink als een beschadigde harde schijf. Hij probeert namelijk de bootloader te herstellen maar dat lukt hem blijkbaar niet. Als je zegt dat de recovery disk ook niet werkt lijkt het te maken te hebben met het schrijven naar deze schijf. Ik zou eens testen met een andere harde schijf. Misschien heeft iemand die je kent wel een oude laptop waarvan je de harde schijf even kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral bedankt om te reageren op mijn probleem!:top:

Omdat ik nu niet echt veel afweet van computers zal ik eerst wat informatie over dit zoeken. Maar het lijkt me alvast een leuke bezigheid te zijn in de vakantie. Mocht dit effectief het probleem zijn, zou het dan de moeite zijn om een nieuwe harde schijf te kopen en te installeren?

Grtz Stéphane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dcd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere optie is het uitvoeren van een opstartherstel met behulp van een herstelschijf: neem dit topic grondig door, download en brand de juiste herstelschijf...start op vanop je herstelschijf en probeer een opstartherstel uit te voeren.

Wanneer het bij de eerste poging niet lukt mag je meerdere pogingen ondernemen...eergisteren heb ik op die manier een laptop van een collega (na twee pogingen) kunnen reanimeren.

Belangrijk is ook dat je bootvolgorde in je bios aangepast is om dit uit te kunnen voeren, zie topic uit de link.

Lukt geen van deze tips dan kan je nog proberen je persoonlijke bestanden veilig te stellen dmv een Ubuntu Live CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet geprobeerd omdat ik hier niet veel van afweet. Ik heb hier wel een oude Acer laptop liggen maar heb geen idee wat ik zou moeten doen.

Ik heb de harde schijf van de oude Acer laptop er uitgehaald, maar het lijkt erop dat deze een andere aansluiting heeft dan die van mijn Toshiba :-S

aangepast door stephane8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.