Ga naar inhoud

PC loopt veel vast


zottendre

Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ja er zit maar 1 harde schijf in maar die is wel opgeplitst c en d want normaal moet die driver op de d nog staan maar vind die daar ook niet . en dit is al een paar maanden aan de gang pc is al weg geweest maar heeft het nog steeds . ik denk met een virus dat aanbevolen werd om te verwijderen .als ik tune up laat nakijken zegt die probleem (opslagcontroller -SCSI/RAID host controller ) en daar staat dus bij dat pc traag word en veel vast loopt en dat is dus het probleem alleen weet ik niet hoe of wie dit kan oplossen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Medion heb ik geen handleiding kunnen bemachtigen waarin je BIOS beschreven staat maar omdat dit meestal moederborden van MSI zijn heb ik wel één bij MSI kunnen downloaden.

Je moet dit doen precies zoals ik het beschrijf, het kan daarom makkelijk zijn als je nog een pc of laptop ter beschikking hebt zodat je het juist kunt volgen als je in je BIOS zit. Je kan de handleiding van MSI hier downloaden.

Start je pc opnieuw op en bij het starten druk je herhaaldelijk op de Del toets om in het BIOS te geraken.

Als je in het BIOS komt zie je dit scherm

post-24526-1417705018,9528_thumb.png

Navigeer nu met de pijltjes toetsen naar Integrated Peripherals en druk op Enter waarna je volgend scherm ziet.

post-24526-1417705018,9849_thumb.png

Navigeer nu met de pijltjes toetsen naar On-Chip ATA devices en druk op Enter waarna je volgend scherm ziet.

post-24526-1417705019,1387_thumb.png

Navigeer nu met de pijltjes toetsen naar RAID Mode en druk op Enter en kies als RAID Mode IDE mocht dit niet het geval zijn.

Het kan zijn afhankelijk van welk BIOS, als je RAID Mode hebt geselecteerd dat je met de + en - toets de waarde kan wijzigen.

Druk op F10 om de wijzigingen op te slaan en bevestig dit met Y

Heb je nu nog de SCSI/RAID controller staan in je apparaatbeheer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moederbord in je pc is

MEDIONPC MS-7501

de handleiding is van

MSI 7501

Het moederbord is gelijk, maar in het BIOS kunnen er extra functies zitten maar deze van de hierboven genoemde instellingen zijn nagenoeg gelijk.

Kijk anders eerst eens naar de instelling van je RAID Modus, mocht je het niet vertrouwen druk je op F10 en bevestig je met N

Zo worden er geen instellingen gewijzigd als je het BIOS opslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volg Dasle zijn laatste tip en meld ons even wat het verloop is van het gegeven.:top:

Kijk goed naar wat er Stond (noteer dit desgewenst op een blaadje papier) zo kun je steeds terug keren naar de werkende instelling moest er iets fout lopen.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig had ik opgeschreven hoe het stond want pc starten niet meer op toen ik het op IDE gezet had de pc starten tot aan het balkje dat van links naar rechts gaat en dan herstarte die terug opnieuw tot weer aan die balk maar begon altijd terug opnieuw dus heb maar terug del gedaan en terug op (AHCI) gezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal, als je van AHCI mode naar IDE overschakelt start je pc niet meer op en andersom is het precies hetzelfde.

Als de controller op RAID had gestaan en je was overgeschakeld naar IDE had dit geen problemen gegeven.

Vreemd want je hebt via apparaatbeheer reeds laten zoeken naar de driver in je map van Medion. :hmmmm:

Als je in deze map kijkt zie je de mappen van Vista en XP.

Als je dan de map Vista opent zie je de volgende mappen en bestanden.

post-24526-1417705025,8132_thumb.png

Daar je Vista Home Premium 32-bit gebruikt open je de map x86 en dan krijg je de volgende bestanden te zien.

post-24526-1417705025,8939_thumb.png

Kopieer deze 3 bestanden eens naar een USB-stick en laat dan via apparaatbeheer eens naar drivers zoeken op deze USB-stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan die op de usb stick zetten en als ik naar de usb stick ga kijken staan die drie erop maar als ik via apparaatbeheer ga en dan naar opslagcontroller en dan daar rechts klik op SCSI/RAID host controller waar het geel vierkantje staat en dan stuurprogramma bijwerken pak en dan op mijn computer naar stuurprogramma zoeken klik dan kom ik bij, op deze locatie naar stuurprogramma's zoeken en daar zet ik dan I van de usb en dan op volgende klik dan zegt die er kunnen geen stuurprogramma's worden gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.