Ga naar inhoud

Gaming pc


Aanbevolen berichten

Beste pch,

een vriend van me wil graag een nieuwe gaming pc in elkaar steken. Hiervoor heeft hij zijn configuratie gemaakt maar hij zou toch graag eens horen wat jullie ervan vinden. Eventueel dingen veranderen etc.

Hierbij zijn e-mail met hopelijk alle nodige informatie:

Case P-280

extra fans:BE QUIET SILENT WINGS USC 120MM

CPU koeler: NH-D14

moederbord: Maximus V formula (Z77)

CPU: I5 3570K Ivy bridge

RAM geheugen: kingston DDR3-2400 KHX2400C11D3K4/8GX

Grafische kaart: Sapphire HD7950 Overclock Edition (Dual-X)

SSD: Corsair CSSD-F120GB3-BK

Voeding: Seasonic 1000W platinum 80plus

OS: WINDOWS 64bit.

Wat moet het kunnen:

- Binnen 4 jaar moet het systeem een major upgrade kunnen ondergaan, zodat deze pc een langer leven heeft. (extra geheugen, extra kleurenkaart, betere processor)

De grootte van de voeding is hiervoor normaal al voorzien zodat deze niet vervangen moet worden.

De PC dient om voornamelijk te gamen.

Welke games: Voornamelijk First persons shooters en vliegsimulatoren: BF3, Crysys gamereeks, IL2 sturmovik cliffs over dover, Rise of flight om maar enkele te noemen.

Ikzelf ben niet echt het overklokker type en vermoed dat het moederbordje een beetje overkill is, maar blijkbaar met de nieuwe grafische bios is het overklokken dan ook weer niet zo moeilijk. De extra's zoals bluetooth die op het moederbord staan, vrees ik zijn niet aan mij besteed.

Alle (zinnige) commentaar is welkom. (Alle componenten mogen in vraag gesteld worden) O ja de referentieprijs ligt +- rond de 1500€ maar ik heb een marge van +500€ indien nodig.

Alvast bedankt voor de moeite en tijd dat jullie er in willen steken.

Mocht er iets nog niet duidelijk zijn, dan vraag je het maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grafische kaart: Sapphire HD7950 Overclock Edition (Dual-X)

Zeer goede videokaart maar ik zou toch overwegen om Nvidia GTX 670 of 680 te nemen.

SSD: Corsair CSSD-F120GB3-BK

Ik zou kiezen voor Samsung 830 Series want deze is nog sneller

Voeding: Seasonic 1000W platinum 80plus

1000 Watt is nogal overdreven voor 1 videokaart tenzij je later een tweede videokaart wilt plaatsen en dan nog is 850 watt ruim voldoende.

RAM geheugen: kingston DDR3-2400 KHX2400C11D3K4/8GX

Dan ben je van plan om over te klokken want anders is 1600 mhz voldoende.

Gezien je toch een vrij dure moederbord heb genomen begrijp ik niet dat je geen 16 Gb kies.

Doch 8 Gb is op dit moment voldoende.

Bij welke webshop zou je de onderdelen kopen?

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft,

bedankt voor de snelle reactie ;)

Dan ben je van plan om over te klokken want anders is 1600 mhz voldoende.

Gezien je toch een vrij dure moederbord heb genomen begrijp ik niet dat je geen 16 Gb kies.

Doch 8 Gb is op dit moment voldoende.

Mag ik je dan concreet vragen welk ram jij adviseert? Ikzelf, Vincent, had hem ook gezegd dat 16 Gig misschien beter zou zijn. Dus eventueel mag dat ook wel.

Hij zou heel graag bij Alternate NEDERLAND kopen, omdat het volgens hem van prijs scheelt daar. En aangezien hij gratis rijdt qua benzine scheelt dat voor hem dus ook weer. Echter zij hij ook dat als jullie het ergens anders goedkoper weten, ik dacht dan bvb aan azerty.nl die gratis verschepen bij een aankoop van 100+ euro, hij daar ook absoluut wel voor te vinden was.

Hij vroeg me dat als jullie nog goeie webshops wisten die betrouwbaar waren jullie ze altijd mochten doorsturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.